Kundservicemedarbetare Nordea, Uppsala
Nordea Bank Abp, Filial i Sverige / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Enköping,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige "Större delen av samtalen handlar om problemlösning vilket enligt mig är det absolut roligaste med arbetet. Att hitta en lösning som gör kunden nöjd ger en riktig boost till att fortsätta leverera bra service."- Nathalie, Service Agent
Kom och arbeta med oss på Kundservice i Uppsala! I huset är vi ett gäng på 300 kollegor som nu söker fler kollegor för tillsvidareanställning. För dig som brinner för god kundservice erbjuder vi en roll med stor variation av ärenden.
I tjänsten som Kundservicemedarbetare, Service Agent, möter du Nordeas kunder via telefon och är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Publiceringsdatum2019-12-16Om tjänstenVi på Kundservice finns till för Nordeas kunder dygnet runt. Vi ligger i framkant med nya produkter och digitala lösningar för att underlätta människors vardag. Detta innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter i banken för att kunna erbjuda den bästa servicen.
Vad ska du göra?
• Arbeta aktivt för att skapa goda kundrelationer och vara tillgänglig när kunderna söker oss.
• Arbeta lösningsorienterat med fokus på att lösa kundens ärende direkt i telefon.
• Du hittar de lösningar som varje enskild kund har mest nytta av.
Du behöver ha möjlighet att arbeta olika typer av arbetspass som kvällar och helger. Det finns möjlighet till nattpass. Tjänsten är placerad i Uppsala. Vi erbjuder alla våra nya kollegor utbildning - allt för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge service i världsklass till våra kunder.
Vem du är
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att ge kunden den bästa servicen. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. Vi välkomnar ansökningar med varierad ålder och bakgrund.
Vi söker dig som:
• Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
• Har förmågan att etablera kontakt med både kunder och kollegor.
• Själv tar ansvar för att hålla dig uppdaterad och delar med dig av din kunskap till kollegor.
• Tar till dig nya digitala lösningar som du använder i mötet med kunden.
• Har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.
Låter det här som dig? Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Nästa steg
Välkommen med din ansökan senast den 5 Januari 2020. Urval sker löpande under ansökningstiden. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
rekrytering.3480@nordea.se.
Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på
finansforbundet@nordea.comeller SACO på
SACONordea@nordea.com.
Om du känner någon som skulla passa för det här jobbet, dela gärna detta med honom/henne.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNordea Bank Abp, Filial i Sverige
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "219720".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordea Bank Abp, Filial i Sverige (org.nr 516411-1683),
http://www.nordea.se/ Jobbnummer 5004665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.