Kundservicemedarbetare Mälartåg
Region Sörmland / Kundservicejobb / Eskilstuna
2023-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare Mälartåg" (publicerad 2024-08-29) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Flen,
Katrineholm eller i
hela Sverige Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Publiceringsdatum2023-02-01Om företagetMälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framför allt med tåg.
Mälartåg kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå fastställda kvalitets-och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.
Våra öppettider är vardagar klockan 6-22 och helg klockan 7-20 vilket inledningsvis också kommer att motsvara dina arbetstider via ett rullande schema. Dina arbetstider kan dock komma att förändras i takt med att verksamheten utvecklas. Förläggningen av arbetet sker i våra lokaler i Eskilstuna, måndag-söndag, årets alla dagar.
ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare hos oss består av att tillhandahålla potentiella, existerande och före detta kunder till Mälartåg med information och tjänster innan, under och efter resan.
Via telefon, chatt och sociala medier besvarar du på ett professionellt sätt frågor om våra biljetter, taxor, trafik och trafikstörningar samt köp- och resevillkor. Du hanterar också återköp och reklamationer avseende ersättning vid försening, bokar ledsagning till våra resenärer och registrerar inkommande kundsynpunkter i ärendehanteringssystemet. Du ordnar även med ny resplan och bokar nya tågbiljetter till resenär som har en Resplus-biljett så att de kan nå sin slutdestination.
Dina arbetsuppgifter är mycket operativa och stundtals arbetar man under hög press, framförallt vid uppkomna trafikstörningar.
Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet om minst ett par år. Du ska tidigare ha arbetat med kundkontakt och meriterande är arbetslivserfarenhet inom området kundservice/kundtjänst.
Som person är du serviceinriktad, professionell och sätter kunden i fokus genom god kommunikation. Därutöver ser vi att du är lösningsfokuserad och besitter en hög känsla för kvalité. För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift samt att du trivs bra med att arbeta flera arbetsuppgifter samtidigt i ett öppet kontorslandskap.
Datorn och telefon är dina främsta verktyg i tjänsten varför vi förutsätter att du har god systemvana sedan tidigare. Vidare ser vi att du, i din roll som kundservicemedarbetare, förväntas vara flexibel och samarbetsvillig. Vi lägger stort vikt vid personliga egenskaper.
I ditt uppdrag kommer du jobba nära dina kollegor och trafikutövaren varför det är viktigt att du sätter ett stort värde på att samarbeta och att du är lyhörd. Att arbeta mot gemensamma och individuella mål i verksamheten är också något du ser som en självklarhet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Biträdande enhetschef, Caroline Hellberg,
caroline.hellberg@regionsormland.seFackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-02-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (
http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)Följ oss gärna på Facebook (
http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Ersättning -
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RHRU-23-006".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Sörmland (org.nr 232100-0032)
Arbetsplats Region Sörmland
Jobbnummer 7403111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.