Kundservicemedarbetare, Ikea Customer Support Centre, Älmhult
Ikea Svenska Försäljnings AB / Butikssäljarjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ikea Svenska Försäljnings AB i Älmhult,
Helsingborg,
Malmö,
Jönköping,
Kalmar eller i
hela Sverige Om dig
För att trivas på IKEA tror vi att du delar våra värderingar och har ett stort intresse för heminredning och livet hemma. Som person tycker du om att ta ansvar, lära dig nya saker och motiveras av att hitta lösningar på problem. Du har ett högt engagemang och är stresstålig. Du delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet för att tillsammans utvecklas med dina kollegor. Allra viktigast är att du brinner för att ge bra service och att dagligen överträffa våra kunders förväntningar. Du har ett intresse för försäljning och du älskar att arbeta med kunder varje dag! För att kunna möta alla våra kunder ser vi att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.
För att lyckas i rollen så ser vi även det som meriterande att du har:
• Bra datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system
• En nyfikenhet att aktivt söka efter ny information för att vara uppdaterad på de senaste nyheterna
• En förmåga att prioritera och organisera ditt arbete
• Tidigare erfarenhet inom kundservice eller telefonförsäljning.
Om jobbet
På Customer Support Centre arbetar vi tillsammans varje dag för att via telefon, mail, chatt och sociala medier ge fantastisk service till våra kunder. För oss är det viktigt med ett personligt och bra bemötande för att få kunderna att känna sig trygga i sin köpprocess; antingen före, under eller efter att de har handlat på IKEA. Till oss på CSC kommer det in massor av spännande ärenden; det kan handla om allt ifrån försäljning, leveransfrågor, frågor om vårt sortiment, reklamationsärenden eller att ge vägledning i en köksbeställning. Du fungerar även som kundens kontakt ut till våra varuhus i Sverige. I jobbet ingår också att kontinuerligt, tillsammans med ditt team, komma med nya idéer och förbättringar i syfte att nå våra service- och säljmål. Så gillar du en utmaning och har förmågan att tänka annorlunda kommer du att trivas hos oss!
Publiceringsdatum2018-10-09Om tjänstenVi söker nu 10 st medarbetare till vår leveransavdelning - Delivery. Delivery avdelningen på IKEA Customer Support Centre består av fyra team som hanterar alla frågor och administration kring leveranser för IKEA Sverige. Avdelningen supporterar kunderna kring exempelvis leveranstider, fraktkostnader, försenade leveranser, bokningar av leveranser etc. Funktionen har även hand om den dagliga supporten till våra transportörer. Detta görs via olika kanaler som telefoni, chatt och mejl. Målet för avdelningen är att tillhandahålla våra kunders leveranser och därmed bidra till en nöjd kundupplevelse. Arbetstiderna varierar och är både dagtid, kvällstid och helger. Tjänsterna är på heltid och vi erbjuder varierande kontrakt så som vikariat och tillsvidareanställning med tillsättning i November.
Har du frågor om tjänsten kontaktar du Teamledare, Anna Ingmarsson på telefon 0732321362. För övriga frågor som rör rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta vårt HR Service Centre på telefon 0476-5 87500 eller e-post hrscse@IKEA.com.
Tänk på att urval sker löpande. Därför uppmanar vi dig att ta chansen att söka redan idag! Sista ansökningsdag är 17 oktober.
Vi ser fram emot din ansökan!
IKEA är ett värdebaserat företag som erbjuder stora möjligheter att utvecklas inom organisationen, både nationellt och globalt. Vi tror på inkludering, mångfald och att skapa plats för alla i en öppen miljö. Vi förstår betydelsen av livsbalans och hållbarhet och vi fokuserar på att skapa en bättre vardag för de många människorna.
IKEA Customer Support Centre (CSC) uppdrag är att supportera konsumenter i Sverige med service och information kring heminredning. Genom våra olika kanaler ges konsumenter möjlighet att själva välja när och hur de önskar komma i kontakt med IKEA. CSC erbjuder konsumenten att välja någon av våra självservicetjänster och/eller kontakta en hjälpsam medarbetare för att få ytterligare information. Detta är CSCs bidrag till IKEAs framgångsrika affärsidé samt att skapa en bättre vardag för de många människorna.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIKEA Svenska Försäljnings AB
KontorsadressIKEAGATAN 1
Jobbnummer 4392528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.