Kundservicemedarbetare

Sanoma utbildning AB / Kundservicejobb / Stockholm
2024-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare" (publicerad 2024-02-26) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sanoma utbildning AB i Stockholm

Sanoma - För dig som lär
Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.
Sanoma Utbildning är en del av Sanoma Learning, ett av Europas marknadsledande läromedelsföretag. Tillsammans utbildar vi över 20 miljoner elever.
Kundservices roll är att säkerställa och upprätthålla bästa möjliga kundnöjdhet, utveckla och förbättra etablerade processer och alltid sträva efter att nå en 'bäst i klassen' kundupplevelse.
Om rollen
För rollen som kundservicemedarbetare är arbetsuppgifterna blandade mellan administration och kontakt med olika personer, främst kunder men även internt. I rollen ingår även att tillsammans med teamet utveckla gruppens arbetssätt och processer i syfte att optimera resurser, minska sårbarheten och säkerställa hög kundnöjdhet.
Exempel på arbetsuppgifter:
svara på kundfrågor och etablera goda kundrelationer genom olika kontaktkanaler
skapa och hantera beställningar, returer och andra byten på uppdrag av kundens begäran
administrera skolor, användare och licenser i alla våra digitala plattformar
informera kunder om våra produkter och tjänster
vägleda och utbilda kunder att förstå våra produkter och tjänster
delta i produkt- och arbetsflödesutveckling

Vi söker
I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlighet och för en bra matchning ser vi gärna att du är en person som är kundcentrerad, gillar administrativa uppgifter, är strukturerad samt noggrann. Vi ser gärna att du är en person som är positiv, har god samarbetsförmåga och som gillar att stötta upp där det behövs. Du har god kommunikationsförmåga och är service minded. För dig är kunden alltid i fokus och du har lätt för att snappa upp kundens behov som kan generera merförsäljning. Du kan planera ditt arbete och drivs av att utveckla redan befintliga processer och rutiner. Du lär dig snabbt och har en grundläggande förståelse för digitala produkter och system.
Kvalifikationer för tjänsten
Har god datorvana för att ge bästa service till våra kunder
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Goda administrativa kunskaper
Bekväm med kundkontakt över mejl, chatt och telefon
Proaktiv och nyfiken, samt en känsla för försäljning.
Har en fullständig gymnasieexamen

Erfarenhet från kundservice, sälj eller liknande serviceroll är ett krav.
Erbjudande
I rollen som kundservicerepresentant hos Sanoma blir du en viktig spelare i bolagets framgång. Du får möjlighet att arbeta med högklassiga produkter och tjänster som ständigt utvecklas tillsammans med kunderna.
För tjänsten tillämpas fast lön, tjänstepension, försäkringspaket via kollektivavtal och högt friskvårdsbidrag.
Tjänsten är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Stockholm.

Publiceringsdatum
2024-02-12

Så ansöker du
Start omgående eller enligt överenskommelse. Rollen rapporterar till chefen för Kundservice, Kamilla Liljeblad.
Ansök till tjänsten med CV och personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och Sanoma Utbildning. Ange även ditt löneanspråk i din ansökan.
Fackliga företrädare:
Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14
SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84

Har du frågor är du välkommen att maila kamilla.liljeblad@sanomautbildning.se
Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sanoma Utbildning AB (org.nr 556203-2481)
Rosenlundsgatan 54 4TR (visa karta)
118 63  STOCKHOLM

Jobbnummer
8464412

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sanoma utbildning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sanoma utbildning AB: