Kundservicemedarbetare
Göteborgs stads Bostads AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stads Bostads AB i Göteborg Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.
Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
Publiceringsdatum2023-12-22ArbetsuppgifterOm jobbet
Vill du jobba med att ge Bostadsbolagets hyresgäster service i toppklass? Just nu är vi i ett spännande skede och vi söker två nya medarbetare till vårt Kundservice-team, som vill vara med och utforma enhetens arbetssätt utifrån ett delvis nytt uppdrag.
Vi är mitt uppe i en förändringsprocess där Kundservice-enhetens roll förändras till att bli den huvudsakliga kontaktvägen in till hela Bostadsbolaget. Målet är att göra det enkelt och tydligt att kontakta oss, samt skapa en ökad tillgänglighet och kundupplevelse. Just nu arbetar vi med att implementera ett nytt ärendehanteringssystem som kommer fungera som ett verktyg och ett bra stöd i arbetet.
Vårt arbete utgår ifrån Bostadsbolagets värdegrund vilket säkerställer att vi agerar utifrån ett gemensamt synsätt. Värdegrunden beskriver bland annat kärnan i kundservice-arbetet som handlar om hur vi bemöter varandra som arbetskollegor, våra hyresgäster och andra vi kommer i kontakt med.
Dina arbetsuppgifterEnheten Kundservice är till stor del Bostadsbolagets ansikte utåt och medarbetarna har det viktiga uppdraget att lyssna på och hjälpa våra hyresgäster och samarbetspartners med frågor, ärenden och klagomål kopplat till våra bostäder och tillhörande samhällsuppdrag.
Kundservice har sitt kontor i centrala Göteborg och enheten består av 12 personer. Men vi har självklart ett nära samarbete med förvaltningsdistrikten och centrala stödfunktioner för att kunna vägleda hyresgästen på bästa sätt.
Som medarbetare på Kundservice har du en nyckelroll i att bygga och bevara positiva relationer med våra hyresgäster genom att vara lyhörd för deras behov. En viktig del för att skapa kundnöjdhet är också att följa upp, återkoppla och samla in feedback som vi delar med oss av internt för att ständigt kunna förbättra vårt arbete.
I de dagliga arbetsuppgifterna ingår att:
• Ta ansvar för kundens ärende oavsett kontaktväg
• Bidra med innehåll till vår kunskapsdatabas
• Arbeta aktivt med utveckling av processer
• Arbeta målinriktat och genomföra beslutade aktiviteter
KvalifikationerVi söker dig som är bra på att lyssna och sätta dig in i hyresgästens situation. Du har en förmåga att anpassa dialogen till den person du kommunicerar med. Samtidigt är du lösningsfokuserad, handlingskraftig och drivs av att skapa en hög kundnöjdhet.
För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med att arbeta på en enhet i förändring, vilket innebär att det inte finns färdiga processer och arbetssätt för allt. Här kommer du tillsammans med dina kollegor, ha möjlighet att vara med och påverka arbetet framåt. Du behöver också kunna hantera stressiga situationer och utmanande samtal som ibland uppstår.
Du är självgående och ser det som självklart att se till att ärenden och uppgifter du arbetar med slutförs. Du är en lagspelare som både har lätt för att fråga om hjälp och själv hjälper kollegor i frågor som uppstår.
Vi vill att du:
• Har en gymnasieutbildning och eventuellt ytterligare någon utbildning
• Har minst 2 års erfarenhet från en roll inom kundserviceområdet
• God svenska i tal och skrift svenska samt behärska engelska
• Har goda IT-kunskaper och intresse för digitala verktyg
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer.
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner sig engagerade över de resultat som vi uppnår tillsammans.
Framtidenkoncernen arbetar för att erbjuda ett hållbart arbetsliv och vara en inkluderande arbetsplats där människors olikheter tas tillvara, där medarbetare ska känna en hög grad av tillhörighet och där alla kan vara sig själva.
Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C169802".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Stads Bostads AB (org.nr 556046-8562)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Bostadsbolaget
Kontakt Chef Kundservice
Lisa Van Brée
lisa.vanbree@bostadsbolaget.se Jobbnummer 8351789
Observera att sista ansökningsdag har passerat.