Kundservicemedarbetare

Länsförsäkringar Älvsborg / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Älvsborg i Göteborg, Lerum, Kungsbacka, Alingsås, Ale eller i hela Sverige

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma - att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder "Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar". Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet
Länsförsäkringar har sedan mer än 170 år tjänat sina kunder tillika ägare med marknadsledande försäkringslösningar. I vår vilja att skapa fler värden för kunden och jobba med helhetslösningar har vi även byggt bank och startat fastighetsförmedling. Nu tar vi nästa steg och erbjuder kunderna i service inom skadedjursbekämpning genom ett bolag samägt av Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Älvsborg samt Länsförsäkringar Halland. Vårt uppdrag är att med kunden i fokus ge bästa möjliga service till våra kunder inom skadedjursbekämpning. Vi söker nu medarbetare till vår kundservice med placering på vårt kontor i Göteborg.
Uppdraget
* Besvara samtal och mejl från Länsförsäkringars kunder som behöver hjälp med skadedjursbekämpning
* Boka servicebesök gällande skadedjur
* Boka skadedjursavtal
* Skadeförebyggande information
* Ruttplanering
* Rådgivning

Vem är du?
Tjänsten kräver utbildning på lägst gymnasienivå och några års arbetslivserfarenhet. Vi vill gärna att du har liknande erfarenhet av att arbeta i kundtjänst. Utbildning och/eller erfarenhet inom kundservice, mötesbokning och ruttplanering ser vi som meriterande. Du behöver vara bekväm i att arbeta i olika IT-system och digitala verktyg och behärska svenska väl i tal och skrift.
Då kundkontakten är central i rollen ser vi att du har lätt för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer, är serviceinriktad och förtroendeingivande. Som person är du ansvarstagande och lämnar inget åt slumpen. Du uppskattar ett uppdrag där det händer mycket och gillar att arbeta under högt tempo. För att kunna förebygga och lösa problem hos våra kunder ser vi också att du är analytisk och problemlösande samt är öppen för att ta till dig nya arbetssätt och metoder.

Mer information
Tjänsten är tillsvidare efter provanställning. Tjänsterna har placeringsort Göteborg. Vi tillhandahåller branschspecifik utbildning inom områden som eventuellt saknas. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval.

Publiceringsdatum
2022-10-11

Kontaktuppgifter för detta jobb
Rekryterande chef: Anna Larsson, 010-17 29 736
HR: Roger Rönnerhag, 0521 - 27 30 26
Facklig: Karin Eriksson-Gusavsson, 0521 - 27 30 74

Sista dag att ansöka är 2022-10-30

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Länsförsäkringar Älvsborg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3739-40732201".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsförsäkringar Älvsborg (org.nr 562500-4337)

Kontakt
Roger Rönnerhag
+46521273026

Jobbnummer
7065107

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkringar Älvsborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkringar Älvsborg: