Kundservicemedarbetare

Säljpoolen i Sverige AB / Kundservicejobb / Hofors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Hofors, Ovanåker, Sandviken, Hedemora, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Hofors, Falun, Ockelbo, Borlänge, Gävle eller i hela Sverige

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och i ständig utveckling.
Just nu driver vi stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat. Vår kärnverksamhet är att vi levererar hyr- och tvättlösningar till företag inom olika verksamhetsområden.

Kundservicemedarbetare i världsklass
till Hofors
Anläggningen i Hofors levererar, tvättar och hyr ut arbetskläder, skor, mattor och handdukar till kunder i regionen. Vår affärsmodell är att erbjuda "textil som tjänst" och vi är övertygade om att hyra, i stället för att äga, är vägen framåt!
I Hofors jobbar ca 40 personer inom kundservice, produktion, lager och distribution och vi servar främst kunder inom tillverkningsindustrin, livsmedel, och offentlig verksamhet.

"Jag är stolt över att arbeta på ett företag som tar stort ansvar för klimatet och hela tiden driver hållbarhetsarbetet framåt. Det cirkulära tänkandet i vår affärsmodell genomsyrar allt vi gör.
I vårt dagliga kundservicearbete är fokus att möta våra kunders behov och erbjuda bästa service och lösningar som överträffar deras förväntningar. Vi hittar även bästa lösningen på de önskemål och utmaningar vi ställs inför.
Vi är ett härligt och positivt kundserviceteam som brinner för att ge service i världsklass. Vi vill nu ha in ytterligare en medarbetare som kan komplettera teamet med kunskap och erfarenhet så vi kan fortsätta växa och utvecklas tillsammans.
Om du tycker om att utmanas och ständigt lära dig nya saker så är Elis arbetsgivaren för dig!"
• Eva Öhlander, kundservicechef

Vad innebär rollen som kundservicemedarbetare?
Kundkontakt via telefon, e-post, samt fysiska och digitala kundmöten
Proaktiv kundvård
Support och servicefunktion till samtliga av våra kunder
Samarbete och intern support till produktion, distribution och lager
Delta i uppstart av nya kunder och då vara en viktig länk mellan olika interna avdelningar
Göra utprovningar och inventeringar hos kunder
Omförhandling av avtal på våra mindre kunder
Reklamationshantering, debiteringar / krediteringar och avtalsadministration
Andra löpande administrativa uppgifter såsom system- och registervård, uppdatering av prislistor mm.

Vi uppskattar att du i denna roll kommer att besöka våra kunder ca 1-2 gånger per vecka. Kundbesöken sker tillsammans med en säljare och/eller annan kundservicemedarbetare tills du känner dig redo att genomföra dem själv. Viss övernattning kan behövas vid långväga kundbesök eller utbildningar.
Vem är du?
Som person är du utåtriktad, positiv, lösningsorienterad och har ett stort engagemang i det du gör. Du är effektiv utan att ge avkall på noggrannheten och strukturen. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift, men ser fram emot det personliga mötet eller bara lyfta luren till kunden - hellre det än att skicka ett mejl. Som lagspelare gillar du nära samarbete med teamet, med andra funktioner och med kunder. För att trivas hos oss behöver du ha en hög arbetskapacitet, vara affärsmässig och nyfiken på att lära dig nya saker.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan du?
Vi ser att du har lägst gymnasieutbildning, goda kunskaper i officepaketet samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Även körkort krävs för tjänsten. Kunskaper och erfarenhet inom service och kundvård är meriterande.
Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder en heltidsanställning i ett stabilt företag med en trevlig arbetsmiljö och kompetenta kollegor. Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning.

Publiceringsdatum
2022-06-27

Så ansöker du
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Eva Öhlander, kundservicechef, på tfn 076-893 71 92.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är söndagen den 17 juli 2022.
Välkommen med din ansökan!

Elis är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Elis är ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1400 medarbetare och omsätter 2,1 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Säljpoolen i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726)
813 91  HOFORS

Arbetsplats
Elis Textil Service AB

Kontakt
Kundservicechef
Eva Öhlander
076-893 71 92

Jobbnummer
6778552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljpoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB: