Kundservicemedarbetare

Bring Parcels AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Parcels AB i Stockholm, Sigtuna, Örebro, Linköping, Jönköping eller i hela Sverige

Är du servicemedveten, utåtriktad och har ett starkt inre driv? Trivs du i utvecklande och flexibla arbetsklimat där din insats blir vital för helheten? Har du dessutom tidigare erfarenheter av kundnära arbete, talar flytande svenska och engelska och är redo för din nästa utmaning? Toppen! Då kan det vara just dig vi letar efter.
Bli en av oss!
Du kommer ingå i affärsområdet för hemleveranser, också känt som Home Delivery (HD). Gruppen består av 11 medarbetare som arbetar med att betjäna HDs kunder, våra kunders kunder samt våra kollegor ute i landet där vi fungerar som spindeln i nätet för Brings hemleveranser i Sverige. Kundservicen sker både över telefon, mail och plattformar online.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för leverans- och upphämtningsbokningar.
Dialog med underleverantörer för att säkerställa produktion.
Behandla förfrågningar från externa och interna kunder samt underleverantörer.
Samverka med kunder så att vi tillsammans skapar en bra mottagarupplevelse. (lägg till)
Presentera information om Brings tjänster vid förfrågningar och bedriva ett nära samarbete med vår säljorganisation om potentiella avtalskunder.
Rapportera kvalitetsavvikelser till berörda ansvariga funktioner.
Medverka vid planering, utförande och uppföljning av interna och externa aktiviteter som faller inom ramen för avdelningens ansvar.
Aktivt bidra till att dina individuella samt avdelningens gemensamma mål uppfylls.

Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning

Du har en gymnasieexamen och tidigare erfarenhet från kundservicebranschen -exempelvis kundtjänst, telefonförsäljning eller motsvarande. Du har ett intresse för transport- och logistikbranschen, erfarenhet och kunskap om densamma är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i svenska samt god förståelse av skandinaviska språk. Stor del av arbetet bedrivs på engelska, så mycket goda kunskaper krävs även där i både tal och skrift. Vidare är en god datorvana ett krav för att du ska kunna genomföra ditt dagliga arbete på ett tillfredsställande sätt.

Publiceringsdatum
2022-06-14

Dina personliga egenskaper
För att lyckas och trivas på vår kundtjänstavdelning behöver du som tidigare nämnt besitta en god känsla för service och förstå att våra kunder betyder allt för oss. Du drivs av att överträffa kunders förväntningar och av att leverera med både hastighet och precision. Därför har du en hög grad av social kompetens som gör att du får människor att känna sig hörda, förstådda och som efter kontakt med Bring efterlämnar en positiv känsla. Vidare är det viktigt att du är stresstålig, flexibel och tålmodig. Gruppens dynamik är extremt viktig varpå du trivs som bäst när du får arbeta teamorienterat. Du besitter en stor skopa struktur men har inga problem att tänka utanför boxen då vi är ett företag som arbetar i konstant förändring.Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvaroch att spela för laget.

Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss - varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.

Omfattning och placering
Tjänsten är ett vikariat på minst 12 månader
Placering:Vårt huvudkontor i Västberga.

Skicka in din ansökan redan idag!
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kan komma att innehålla personlighetstest. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.

Har du frågor om tjänsten är duvälkommen att kontakta rekryterande chef Madelaine Paterson, på madelaine.paterson@bring.com.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bring Parcels AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146731".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bring Parcels AB (org.nr 556546-4939)

Arbetsplats
Bring Express Sverige AB

Kontakt
Madelaine Paterson
Madelaine.paterson@bring.com
madelaine.paterson@bring.com

Jobbnummer
6741495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Parcels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Parcels AB: