Kundservicemedarbetare - visstidsanställning

Telge Energi AB / Kundservicejobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Energi AB i Södertälje, Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Telge Energi är elbolaget som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu står vi inför vår viktigaste utmaning någonsin - att göra Sverige till förebilden inom hållbarhet.



Din dag som kundservicemedarbetare I vår kundservice tar vi emot ärenden främst via telefon gällande elavtal, flytt och solproduktion. Din uppgift är att genom professionell rådgivning erbjuda kunden avtal och tillval, att lösa kundens frågor kring faktura och betalning samt att hjälpa kunderna med inkassoärenden. Vi är ett gäng engagerade medarbetare som brinner för att sälja, att ge kunden enkel och tydlig service samt att leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar tillsammans mot dagsmål på försäljning, kundnöjdhet och servicenivå. Som medarbetare i vår kundservice representerar du vårt varumärke och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.



Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 6mån med möjlighet till förlängning.

Start: februari-mars 2021

Omfattning: heltid, 39h i veckan

Arbetstider: rullande schema med arbetstider mån-fre från 8 till 18

Plats: Södertälje

Lön : månadslön enligt kollektivavtal och provision, friskvårdsbidrag och personalrabatter



Det här är du Den här tjänsten passar dig som brinner för kvalitet och försäljning. Med god social kompetens och personlig mognad har du förståelse och kan bemöta olika behov hos våra kunder, du känner dig bekväm i telefon och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i samtalet. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas i den här rollen så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Du har ambitiösa målsättningar och du motiveras av personlig feedback. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten.



Krav



Gymnasieutbildning.
Erfarenhet av försäljnings- eller serviceyrken. Mycket goda verbala och skriftliga kunskaper i det svenska språket.
Talar och skriver engelska obehindrat.





Meriter

Erfarenhet av elhandel.
Erfarenhet av inkasso- och fakturahantering.
Erfarenhet av arbete i CRM-system.
Flerspråkig.




Det här är vi Välkommen till Telge Energi - en del av Telgekoncernen. Inom Telge uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Läs mer på https://www.telge.se/jobba/vi-erbjuder/



Om Telge Energi Telge Energi är elbolaget som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu står vi inför vår viktigaste utmaning någonsin - att göra det möjligt för människor och företag att agera hållbart.



Telge Energi som bolag drivs av att göra bättre varje dag. Vi har växlat över till el Bra Miljöval från förnybara källor. Vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär exempelvis barnens egna klimatpris Childrens Climate Prize.



Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Här är det enkelt att tala med varandra och ge feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt fokus är försäljning och kundnöjdhet. Läs mer på www.telgeenergi.se.





Ansök idag Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt men senast 10 februari 2021. Varmt välkommen med din ansökan!



Kontakt Vill du veta mer om tjänsten kontakta Susanne Breitner, Kundcenterkoordinator Telge Energi, 08-550 220 67. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Jenny Östgren, HR-strateg, 08-550 222 83. Facklig kontaktperson är Sanne-Liv Olsen för Vision som du når på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Varaktighet, arbetstid
Visstid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-01-27

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge Energi AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Energi AB (org.nr 556498-8029), http://www.telgeenergi.se

Jobbnummer
5545244

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Energi AB: