Kundservicemedarbetare - vikariat
Region Jönköpings län / Kundservicejobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jönköpings län i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Kundcenter Jönköpings Länstrafik
Gillar du att ge bra service och vill ha ett jobb där du får serva länets invånare? Är du ansvarstagande och har lätt för att samarbeta? Nu finns möjlighet att söka en tjänst hos Länstrafikens kundservice!
Rollen som kundservicemedarbetare
Vi söker dig som vill jobba som vikarie i vår kundservice på Länstrafiken. Som kundservicemedarbetare ingår du i vårt kundserviceteam. Din roll innebär att finnas till för våra resenärer i kollektivtrafiken före, under och efter resan. Vi har flera kanaler där du får kommunicera med våra kunder; i telefon, via mail, avvikelsesystem och i vårt kundforum.
Arbetstiderna varierar och innefattar både skift- och helgarbete. Kundservice har öppet alla dagar om året och öppettiderna är 07:00-20:00. Arbetstider på vardagar innebär arbetspass med tiderna kl. 07:00-16:00, 09:30-18:00 och 11:00-20:00, på helger är arbetspassen för kundservice kl. 09:00-18:00.
I den här tjänsten får du också jobba i vår trafikledning var femte helg, det kommer du få utbildning för, precis som inom kundservice. Arbetsuppgifter som trafikledare innebär att övervaka trafiken i realtid, hantera störningar som kan uppstå, avvikelsehantering, rapportering och uppföljning, kommunicera förändringar både internt och externt via olika system. Den helg du har trafikledning arbetar du kl. 13:30-22:30 lördag och söndag.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 1 februari 2024 till 1 september 2024.
Din blivande arbetsplats
Länstrafikens uppdrag är att inom Jönköpings län och angränsande områden bedriva och utveckla kollektivtrafiken. Uppdraget utgår från Region Jönköpings vision "För ett bra liv i en attraktiv region" och ett bra liv förutsätter bland annat goda möjligheter att resa i det dagliga livet. Det innebär att vi med ett så bra trafikutbud som möjligt ska erbjuda våra resenärer en prisvärd, enkel och säker resa till sitt arbete, sina studier eller fritidsaktiviteter. Kollektivtrafiken ska ses som "Det naturliga resvalet" och bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld. Omtanke för oss innebär att vi reflekterar över vad vi kan göra för andra. Genom att driva trafik på ett omtänksamt sätt skapar vi möjligheter för många människor att resa tillsammans och få det lite bättre. Vi vill visa att vi genom vår verksamhet värnar om människor i regionen. Varje dag görs det över 80 000 resor med vår trafik.
Publiceringsdatum2023-12-14ProfilFör att trivas i rollen som kundservicemedarbetare är det viktigt att du är en person som med lätthet kan ge kunderna ett gott bemötande och god service. Du har en positiv inställning, är noggrann, ordningsam och utför ditt jobb med god kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och anstränger dig för att hitta lösningar på situationer och problem.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice. Du har genomförd gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens och använder svenska flytande i tal och skrift.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får arbeta tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får leverera hög service till länets invånare tillsammans med 16 kollegor på vårt Kundcenter. Vi är placerade i centrala Jönköping med goda resekommunikationer som underlätta arbetspendling på ett miljövänligt sätt. Så här beskriver en av våra medarbetare hur det är att jobba hos oss:
"Tjänsten som kundservicemedarbetare på Länstrafiken är omväxlande, utvecklande och intressant. Tempot under arbetsdagen är växlande, med mer intensiva perioder och även stunder med tid för reflektion. Medarbetarna i arbetsgruppen är positiva och inkluderande och cheferna är engagerade och inkännande. Detta gör arbetet lättsamt och man är glad när man går till jobbet." Marie, kundservicemedarbetare
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (
http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)Har du frågor om tjänsten?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Susso, enhetschef för Länstrafikens kundcenter på mail
louise.susso@jlt.se.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 7 januari 2024. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av testverktyg som komplement. Här kan du läsa mer om hur vi använder vi oss av personlighets- och färdighetstester i rekryteringsprocessen:
https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/tester/Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida:
https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "L78/23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jönköpings Län (org.nr 232100-0057)
Arbetsplats Region Jönköpings län
Jobbnummer 8330059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.