Kundservicemedarbetare - som gillar sälj och service?
Tekniska verken i Linköping / Butikssäljarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tekniska verken i Linköping i Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.
Vårt erbjudande
Som medarbetare på Kundservice arbetar du tillsammans med dina kollegor för att ge våra kunder en service som överträffar deras förväntningar. Dina kundkontakter har du via telefon, mail, chatt, sociala medier och via besök. Vi arbetar med att lösa kunders problem och erbjuder tjänster som Tekniska verken och våra partners har för en hållbar framtid. I det dagliga kommer du att arbeta självständigt med många kundkontakter men har stöd och hjälp från dina kollegor och gruppchef.
Tekniska verkens breda verksamhet både utmanar och utvecklar vår Kundservice. Våra 230 000 kunder finns i Linköping och Katrineholm och oavsett om ärendet rör elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfall, bredband, biogas eller elhandel är vårt mål att ge en service i toppklass.
Nu förstärker vi teamet med en kundservicemedarbetare som brinner för att ge bästa möjliga kundupplevelse.
I arbetet ingår:
• Rådgivning och information
• Merförsäljning
• Att besvara frågor och ge teknisk rådgivning om bredband
Vem är du?
Som person är du positiv, serviceinriktad och gillar mötet med kunder. Du har gymnasiekompetens och några års erfarenhet av kundservicearbete och försäljning, gärna längre. Du ser helheten för kunden och kan erbjuda mervärden utifrån vår produktportfölj.
Hos oss är det stundtals högt tempo, du behöver därför vara stresstålig och tycka om att prestera när det händer mycket. Efter upplärning är du självgående, flexibel och tar egna initiativ. Vi ser gärna att du har god datorvana eftersom vi jobbar i flera olika IT-system, bland annat för ärendehantering. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet, att du är en glad och trevlig person som kan tillföra positiv energi till din arbetsgrupp. Vi vill att du alltid har kundfokus i ditt agerande och förstår att du är Tekniska verkens ansikte utåt i varje kundkontakt.
Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Johanna Holmstrand, chef Sälj och Support, 013-20 81 71. Ansvarig för rekryteringen är Elin Wigert, rekryterare, 013- 20 82 56. Facklig information lämnas av Bo Karlsson, Unionen, 013-20 91 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Mattias Bentfors, SEKO, 013-30 86 30.
Välkommen med din ansökan
Vi arbetar med en löpande urvalsprocess, skicka därför in din ansökan snarast möjligt, dock senast 2019-04-10.
Läs också gärna mer om hur det är att jobba hos oss på tekniskaverken.se/hososs.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Publiceringsdatum2019-03-27Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 4053155498
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Holmstrand 013-20 81 71
Elin Wigert 013-20 82 56
FöretagTekniska verken i Linköping
AdressTekniska verken i Linköping
BOX 1500
58115 Linköping
KontorsadressBrogatan 1, 58115 Linköping
Jobbnummer 4694635
Observera att sista ansökningsdag har passerat.