Kundservicemedarbetare - Semestervikariat

DB Schenker / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos DB Schenker i Göteborg, Karlstad, Kristianstad, Linköping, Malmö eller i hela Sverige

DB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50- tal orter i Sverige. Vi ingår i Deutsche Bahns AG:s transport- och logistikdivision. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Läs mer på www.dbschenker.com/se

Schenker Dedicated Services AB (SDS) är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. Företaget omsatte ca 140 MEURO under 2016. SDS har för närvarande cirka 140 medarbetare i Göteborg, Malmö, Essen, Houston, och Dubai.

Arbetsuppgifter
Schenker Dedicated Services AB söker semestervikarie på kundservice till vår avdelning för hemdistribution. Avdelningen ansvarar för leverans av sjukvårdsprodukter till patienter på uppdrag av kommuner och landsting.

Vi behöver medarbetare från v. 22-23 till vecka 34-35. Vi har en ny kund där uppdraget startar den 1/6 och där behöver vi extra stöttning i början. Därefter behöver vi täcka upp för ordinarie personalens semestrar.

• Du ansvarar för att besvara kundernas frågor med en hög servicenivå i ett högt tempo via olika kontaktvägar så som telefon, e-post och avvikelsehanteringssystem.
• Avisera orders för att bestämma tid för leverans.
• Arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom gruppen.

Publiceringsdatum
2018-04-09

Profil
Vi söker dig som tycker om att arbeta med service i ett högt tempo. Som person har du en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet.

Du är kundorienterad och vill försöka förstå kundens behov och alltid ge bästa möjliga service.

Du har lätt för att lära dig nya saker och är öppen för nya arbetssätt.

Det är viktigt att du är lyhörd för kundernas behov samtidigt som du är kunnig och affärsmässig. Du har lätt för att arbeta i grupp men skall också fungera självständigt och kunna ta egna initiativ.

Det är bra om du har erfarenhet från kundservice och gärna även från transport- eller sjukvårdsbranschen.

Du uttrycker dig väl både skriftligt och muntligt på svenska, samt behärskar vårt koncernspråk engelska i tal och skrift.

Information och ansökan
Tjänsten är ett vikariat på heltid, arbetstiden är 8.00 ? 16.40, vardagar.
Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, kontakta Kundservicechef Marianne Gill-Arktedius, tel 031-7038066.

Urval sker löpande, dock vill vi ha din ansökan senast den 15:e april.

Ansökan via HR-supporten. http://www.hrsupporten.se/schenkerab.php

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid juni - aug

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15
Ange följande referens när du ansöker: KSC semester
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Customer Service MGR HDHC SDS Marianne Gill Arktedius +46 31 7038066

Företag
DB Schenker

Adress
DB Schenker
Lilla Bommen 3
41297 GÖTEBORG

Kontorsadress
Lilla Bommen 3

Jobbnummer
4069442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från DB Schenker

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos DB Schenker: