Kundservicekoordinator till Åhléns

Åhléns AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-05-07


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Vårt löfte på Åhléns är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Vi söker dig som vill ta ett kliv in i hjärtat av kundupplevelsen på Åhléns. I rollen som Kundservicekoordinator arbetar du nära både verksamheten och våra kunder, och får en bred roll där struktur, service och utveckling står i fokus.

Om rollen

Som Kundservicekoordinator hos oss får du en varierad roll där du erbjuds stora kontaktytor och att få en helhetsförståelse för Åhléns affär. Arbetet innebär att hantera ärenden och svara på frågor om Åhléns erbjudande, e-handel och medlemskap. Det är en viktig roll i att förmedla Åhléns varumärke i varje kundkontakt. Du arbetar administrativt och operativt för att för att säkerställa att våra kunder får en smidig och inspirerande upplevelse hos Åhléns. Du arbetar tvärfunktionellt med interna avdelningar och har regelbunden dialog med externa parter för att säkerställa kvalitet och effektivitet i våra ärenden.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Hantering, uppföljning och analys av kundärenden
- Underhåll och utveckling av våra digitala kundservicekanaler
- Administrativa uppgifter kopplade till system, rutiner och återkoppling
Vi finns primärt till för våra kunder och medlemmar, men även som support till alla våra Varuhus.

Du blir en del av vår marknadsorganisation och ett litet samt engagerat kundserviceteam om 3 personer. Utöver ditt team arbetar du nära bland annat E-handel, IT och logistik.
Vem är du?

Vi letar efter dig som är initiativtagande och drivs av att arbeta i en organisation med högt tempo. Du är serviceinriktad och proaktiv när du tar dig an ärenden och har en god förmåga att kommunicera. Då du kommer att jobba administrativt med en bredd av ärenden är du noggrann och har en analytisk förmåga. Till oss tar du med dig:

- Erfarenhet av att arbeta med kundservice

- Erfarenhet av att arbeta med e-handel

- God kommunikationsförmåga; talar och skriver svenska flytande och kan formulera dig bra på engelska

- God systemvana

- Meriterande med erfarenhet av att arbeta i butik eller varuhus

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss i augusti.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som Kundservicekoordinator hos oss på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åhléns AB (org.nr 556797-8126), http://www.ahlens.se/

Arbetsplats
Åhléns

Jobbnummer
9326391

Prenumerera på jobb från Åhléns AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns AB: