Kundservicehandläggare till Söderhamn

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb / Söderhamn
2010-07-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicehandläggare till Söderhamn" (publicerad 2017-05-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Söderhamn, Gävle, Stockholm, Botkyrka, Karlstad eller i hela Sverige

Kundmötesavdelningen har det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Pensionsmyndighetens kundrelationer. Avdelning kundmöte ansvarar för kommunikationskanalerna, webb, tryckt information, telefoni och fysiska lokala möten. Avdelningen ansvarar vidare för avtalsrelationer med myndighetens samarbetsparter kopplade till kanalerna. I avdelningens uppdrag ingår även att bemanna myndighetens huvudväxel.

Publiceringsdatum
2010-07-02

Dina arbetsuppgifter
Kundserviceenheten ansvarar för Pensionsmyndighetens kundservice i telefon, premiepensionshandläggning och Pensionsmyndighetens växel.
Arbetet i kundservicen innebär främst att du via telefon och e-post tar emot och informerar om pensioner och pensionsrelaterade förmåner. Du kommer även att ge stöd och informera om självbetjäningstjänsterna.

Erfarenhet och utbildning
För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande men inget krav.
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av kundtjänstarbete och/eller kundservice eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tex telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder.
Du är en van datoranvändare som har lätt för att lära nytt med goda kunskaper i Office-paketet.
Det är även meriterande om du har goda kunskaper inom flera språk.

Dina personliga egenskaper
Då arbetet innebär mycket kundkontakter söker vi dig med en god känsla för service och lyhördhet till våra kunder. Du är kvalitetsmedveten med en god skriftlig och muntlig kommunikation i mötet med kunder. Du har god samarbetsförmåga med andra men van att arbeta självständigt. Arbetstempot kan vara högt emellanåt och vi förutsätter att du kan hantera detta. En strukturerad och positiv inställning är bra förutsättningar för att lyckas i rollen som kundservicehandläggare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Vi söker ett flertal handläggare för tidsbegränsad anställning. Arbetstiden är till viss del schemalagd på dagtid och kvällar under vardagar.
För mer information om tjänsten kontakta tf enhetschef Lena Öhlén tel. 010-454 29 20 eller Enhetschef Fredrik Croona tel. 010-454 29 40.
Fackliga kontaktpersoner är Jonas Aronsson, Saco, 010-454 23 49 och Elisabet Fredriksson, ST, 010-454 35 34.
Välkommen med din ansökan
Du ansöker på: http://www.pensionsmyndigheten.se/LedigaTjanster.html
Din ansökan vill vi ha senast den 16 juli då urval och intervjuer sker löpande så skicka din ansökan omgående.
Ange diarienummer PSL 2010-124 i din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Vi söker ett flertal handläggare för tidsbegränsad anställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-16
Ansökan vill vi ha senast den 16 juli.
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2010-124
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Lena Öhlén, tf Enhetschef, 010-4542920 (Telefonummer direkt)
Fredrik Croona, Enhetschef, 010-4542940 (Telefonummer direkt)

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4051000

Jobbnummer
689934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: