Kundservicechef till Swedemount Sportswear & Fashion AB!

Swedemount Sportswear & Fashion AB / Chefsjobb / Göteborg
2022-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicechef till Swedemount Sportswear & Fashion AB!" (publicerad 2022-10-24) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedemount Sportswear & Fashion AB i Göteborg, Mölndal, Borås, Lysekil, Varberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-06

Om företaget
Vi är ett värderingsstyrt bolag som jobbar med "ownership", "communication", "teamwork" och "winners" för att främja en kultur som kort och gott innebär "We make things happen"! Vi värderar våra medarbetare högt och tror på att varje person bidrar med något viktigt.

Vid en intervju berättar vi gärna mer om vårt arbete för att bli en ännu bättre arbetsgivare.

Om rollen
Rollen som kundservicechef är en viktig befattning inom ett bolag där du är ansvarig för planering, arbetsledning och uppföljning av mätbara resultat. Du leder din grupp genom att engagera och stödja dina medarbetare och hjälpa dem i det dagliga arbetet. Det är viktigt för oss att vårda våra positiva relationer med våra kunder och mycket fokus ligger därför på kundnöjdhet.

Du innehar fullt personalansvar över nio personer på avdelningen och är samtidigt en operativ teammedlem.

I rollen som kundservicechef för avdelningen kommer du att ansvara för att ditt team sköter kommunikationen genom mail, telefon, sociala medier och chatt på ett professionellt sätt. Du kommer ansvara för onboarding och finnas tillgänglig för att besvara komplexa ärenden som kundtjänstmedarbetarna behöver hjälp med gällande produkter och tjänster. Du kommer även att ansvara för att driva effektivisering och utvecklingen av kundservicefunktionen.

Din roll innebär att främja ökad försäljning och uppföljning av KPI: er samt ansvara för kompetensutvecklingen i teamet gällande system och nya produktgrupper. De operativa arbetsuppgifterna innebär planering, schemaläggning och organisering av uppgifter som chatt, telefon, e-post, sociala medier och hantering av försäljningsorder. Du samarbetar med flera interna och externa parter såsom kunder, inköp, logistik samt försäljningsavdelningen. Det här är en perfekt roll för dig som är på jakt efter en administrativ och kundnära tjänst med start omgående. Du kommer vara del av en energifylld miljö och ha en daglig kontakt med våra kunder.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av att arbeta inom kundtjänst med erfarenhet av förbättringsprojekt med goda resultat inom kundupplevelse. Vi ser även att du har har mycket god systemvana. Du talar flytande svenska och har mycket goda kunskaper i engelska, muntligt såväl som skriftligt.

Det är även meriterande om du har erfarenhet av ledning och/eller utbildning inom kundservice.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi söker vi dig som är, positiv, driven, ansvarstagande och strukturerad. Som person trivs du att jobba i högt tempo, har en kommunikativ förmåga och är serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Vi tror att du är en person som är nyfiken på att lära dig mer inom området och har ett driv för att utvecklas framåt. Då tjänsten innefattar resor mellan kontoren är B-körkort ett krav.

Vårt erbjudande
Är det här rätt utmaning för dig? Vi hoppas det! Vi på Swedemount befinner oss på en spännande och expansiv förändringsresa och ser fram emot att få välkomna dig som vill ta kundtjänsten till nästa nivå tillsammans med oss.

Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Tjänsten är förlagd vid vårt kontor i Göteborg med närvaro i Grebbestad vid behov.

Vi tillämpar Unionens kollektivavtal för tjänstemän.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregister på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 14 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken - kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv. Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedemount Sportswear & Fashion AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/65".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedemount Sportswear & Fashion AB (org.nr 556437-2521)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Huvudkontor Sportshopen

Kontakt
Yvonne Eriksson
yvonne.eriksson@swedemount.se

Jobbnummer
7050826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedemount Sportswear & Fashion AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedemount Sportswear & Fashion AB: