Kundservicechef till Samdistribution!
Workz Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Workz Sweden AB i Sigtuna,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Kundservicechef till Samdistribution!:
Just nu söker vi en kundservicechef till Samdistribution. Tjänsten är på heltid och belägen i Rosersberg, ca 10 min promenad från Rosersbergs station.
På Samdistributions kundservice arbetar du med återförsäljare och uppdragsgivare som är ledande inom förlags- och filmindustrin. Kundärenden inkommer via telefon och e-post och handlar bl.a. om leveranser, ordermottagning samt frågor om utbud och tillgänglighet. Samdistributions kundservice har idag ca 10 medarbetare.
Vilka blir mina arbetsuppgifter?
Kundservicechefen är övergripande ansvarig för att produktionen på kundservice fungerar enligt uppsatta servicenivåer, rutiner och processer samt att medarbetarna trivs, utvecklas och uppnår sina mål. Huvudansvaret besår av att:
• Leda och fördela arbetet på avdelningen genom ett coachande ledarskap och aktivt förhållningssätt.
• Genomföra kvalitetsuppföljningar och coacha medarbetarna för att öka kvalitén, ansvarstagandet, engagemanget, effektiviteten i telefonsamtal, ärendehantering och beteende. Vid avvikelser upprättas handlingsplaner med respektive medarbetare som dokumenteras och följs upp.
• Du förväntas ägna 50 % av sin tid på uppgifter som utvecklar, leder och följer upp medarbetarna och deras prestation.
• Du har ansvar för den dagliga produktionen vilket innebär att hantera köer, eventuell backlogg och dagligen följa upp avdelningens resultat på team och individnivå.
• Kundservicehefen förväntas ha en god och aktiv kontakt med uppdragsgivarna med fokus på utveckling och måluppfyllnad.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga samt är flexibel och öppen för andras idéer, synpunkter och värderingar. Du kan lätt anpassa dig till nya situationer och förändringar som sker. Du har förmågan att skapa ömsesidig tillit och i aktiv dialog bekräfta och reagera på ledning, kollegors och uppdragsgivares budskap. Du har god kommunikationsförmåga som gör att du enkelt kan kommunicera mål för verksamheten, ledningen, uppdragsgivaren och medarbetaren. Du besitter förmågan att sprida arbetsglädje, trivsel och engagemang.
Kompetens- och erfarenhetskrav (såväl kunskap som förmåga):
• Dokumenterad erfarenhet av utvecklande arbete inom kundservice.
• Tidigare chefserfarenhet
• Kunskap och förmåga att använda Office-paketet
• God förmåga till kommunikation i tal och skrift
• Förmåga att se möjligheter och utveckla konstruktiva lösningar.
• Ha god förståelse om företagets kunder, flöden och system.
• Mycket stor egen drivkraft samt förmåga att planera och prioritera sitt och andras arbete.
Vad ger vi dig?
Som Kunservicechef blir du en del av Samdistributions ledningsgrupp och bidrar aktivt till verksamheten. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med en fast månadslön.
Om Samdistribution:
Samdistribution är en av Sveriges ledande bokdistributörer. Dom har funnits som egen verksamhet sedan 1960. Dom sköter lagerhållning, distribution, och returhantering för bland annat Bonniers bokförlag och bokklubbar, Norstedts förlagsgrupp och Sanoma Utbildning. Dom har även grossisteverksamhet i form av Nordiska Bokgrossisten. Varje år distribuerar Samdistribution över 20 miljoner böcker och artiklar till återförsäljare, skolor, kommuner, företag och konsumenter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-01-11ErsättningFast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Larsen
FöretagWorkz Sweden AB
AdressWorkz Sweden AB
Stadsgården 10
11645 Stockholm
KontorsadressStadsgården 10 11645 Stockholm
Jobbnummer 3255497
Observera att sista ansökningsdag har passerat.