Kundservicechef till Procurator i Malmö

EQuality Rekrytering & Interim AB / Chefsjobb / Malmö
2025-02-28


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos EQuality Rekrytering & Interim AB i Malmö, Vellinge, Landskrona, Höör, Helsingborg eller i hela Sverige

Procurator erbjuder ett av Nordens bredaste sortiment av produkter och tjänster från ledande samt egna varumärken, exempelvis Worksafe och Glenta. Produktportföljen består av kläder & skydd, städ & hygien samt vård & livsmedel.
Ambitionen är att göra det enklare för kunderna att bedriva sina verksamheter. Därför är det viktigt att erbjuda rätt produkter, rätt service och inte minst rätt kunskap.
Procurator hjälper kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor att förenkla och förbättra sin arbetsdag.
Om rollenSom kundservicechef är huvudansvaret att leda och fördela arbetet inom avdelningen. Syftet är att vårda våra affärsrelationer och ge rätt service till varje kund. Arbetet ska ske effektivt, serviceinriktat och professionellt samt vara mätbart mot uppställda mål. Utöver den dagliga driften, söker vi en person som med hjälp av god analys utveckla funktionen och avdelningen.
Befattningen har utöver kontakter inom egen avdelning dagliga kontakter internt med försäljning, logistik, inköp, IT med flera.
Du kommer leda ett team på totalt 12 medarbetare och rapportera till Business Operations Director. Du ingår i företagets Business Operations Group. Rollen utgår från huvudkontoret i Malmö.
Huvudsakliga arbetsuppgifterExempel på ansvarsområden:
Säkerställa så att bolaget kan ge kundsupport enligt beslutad omfattning
Leda, fördela och följa upp arbetet på avdelningen enligt uppsatta mål
Driva utveckling av arbetssätt inom teamet och mot andra enheter såväl internt som externt för att upprätthålla effektiv bemanning
Att driva och/eller delta i på funktionen prioriterade projekt såsom förbättringar av avtal, processer och system
Framtagning, analys, uppföljning och kommunikation av KPI-er för avdelningen
Ta fram förslag till budget avseende kostnader och resurser och verka för dess genomförande i samråd med chef och ledning
Driva och/eller delta i förbättringsarbete och förändringsprojekt/processer
Kompetenser och erfarenhet
Utbildning
Högskoleutbildning eller motsvarande yrkesutbildning med inriktning mot ledarskap/ekonomi/service alternativt gedigen erfarenhet enligt nedan

Erfarenhet/särskild kompetens
Erfarenhet/kunskap av ledande befattning inom support eller service
Ledarskapsförmåga
God kommunikativ och analytisk förmåga
Proaktivt synsätt och serviceinriktad
Goda kunskaper i affärs- och planeringssystem samt Office-paketet
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Minst 3 års erfarenhet av liknande tjänst


Publiceringsdatum
2025-02-28

Dina personliga egenskaper
Målinriktad, prestigelös och flexibel i arbetssättet. Fokuserad på uppgiften och har god samarbetsförmåga samt lätt för att skapa goda relationer både internt och externt. Rollen ställer höga krav på självständigt arbete och att driva arbetet mot uppsatta mål. Du ska gilla förändring och att utveckla och förflytta verksamheter.
Vi ser gärna att du har en kommersiell förståelse och gillar att följa upp din avdelnings resultat med hjälp av KPI:er samt annan analys som underlag för beslut och vidareutveckling av avdelningens arbete. Om Procurator
Procurator som vi känner det idag vilar på historien om två väletablerade företag - Papyrus Supplies respektive Procurator, med varsin gedigen berättelse och starka rötter i branschen för papper och förpackningslösningar, städ- och hygienartiklar samt personlig skyddsutrustning.
Idag är Procurator ett företag med stark sortimentsbredd, professionella utbildningar och servicetjänster med syfte att underlätta och effektivisera arbetsdagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.
Procurator är en del av OptiGroup. OptiGroup är en ledande europeisk business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility, Safety & Foodservice Solutions, Industrial Solutions, Printing & Creative Solutions och Retail & Reseller Solutions. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet.
Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdagen är söndag 23/3.
Procurator samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsteamet på EQuality:
Jennifer Friman på jennifer.friman@equality.nu eller 0703-20 12 12
Gustav Strandberg på gustav.strandberg@equality.nu eller 076-049 53 31
Om EQuality Rekrytering & Interim
Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering.
Våra värderingar är professionalism, transparens och engagemang och EQuality står för:
EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet för oss
Quality - Vi säkerställer kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
EQuality Rekrytering & Interim AB (org.nr 559451-1536), http://www.equality.nu

Kontakt
Jennifer Friman
jennifer.friman@equality.nu
0703-20 12 12

Jobbnummer
9193281

Prenumerera på jobb från EQuality Rekrytering & Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos EQuality Rekrytering & Interim AB: