Kundservicechef till dorma+kaba

Experis Sverige Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2016-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicechef till dorma+kaba" (publicerad 2016-08-09) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Dorma+kaba - en ny branschledare träder fram! Kaba Group, med säte i Rümlang i Zürich (Schweiz), och Dorma Group, baserat i Ennepetal nära Düsseldorf (Tyskland), slogs samman och bildade dorma+kaba i September 2015. Sammanslagningen har skapat världens tredje största företag på den globala marknaden för säkerhet och tillgänglighet med ca 16 000 anställda. dorma+kaba är aktivt i mer än 50 länder och har genom produktion, distribution och serviceställen närvaro på alla relevanta marknader.Tillsammans erbjuder de två företagen en heltäckande portfölj av produkter, tjänster och lösningar för säkerhet och tillgänglighet. Båda företagen har en lång tradition av innovation och ingenjörskonst. På vägen mot det strategiska objektivet att vara innovationsdrivaren i branschen kopplar dorma+kaba kundernas behov mot trender inom teknologin och utvecklar en stadig ström av banbrytande lösningar som tillför värde för kunder och användare. Omkring 5% av den årliga försäljningen läggs på forskning och utveckling av nya produkter varje år. I Sverige är dorma+kaba den näst största aktören på marknaden med ambitiösa mål för framtiden. dorma+kaba Sverige har ett väl inarbetat nätverk med återförsäljare och partners och satsar stort för att skapa ännu bättre service och lösningar för våra kunder i Sverige.

Publiceringsdatum
2016-06-29

Dina arbetsuppgifter
Söker du en möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap? Vill du vara med och skapa morgondagens kundservice? Följ med på en unik förändringsresa där två bolag blir till ett - dorma+kaba!

Som kundservicechef ansvarar du för att kunderna får en förstklassig upplevelse i kontakt med dorma+kaba. Till din hjälp har du ett team om sjutton personer indelade i tre områden: teknisk support, kundservice och säljsupport. Teamet är naturligtvis nyfikna på att lära känna dig, så du kommer att resa inrikes en del under ditt första år (de sitter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Eskilstuna). Ditt huvudsakliga uppdrag blir att leda teamets arbete, ett arbete som du sedan mäter mot nyckeltal/KPI:er du själv satt upp. Ledarskapet är i fokus på dorma+kaba, de satsar på att utbilda ledare och driver ledarforum för erfarenhetsutbyte.

I nya dorma+kaba ska kundservicefunktionen vara nytänkande och aktuell, där har du som kundservicechef en nyckelroll och vi hoppas att du kan bidra med din kreativitet och erfarenhet. Du har budgetansvar för ditt område och ansvarar också för att bevaka orderstocken och uppmärksamma eventuella avvikelser längs med vägen. Du rapporterar till sverigechef och kommer tillsammans med denne, HR, verksamhetschef och försäljningschefer att utgöra den svenska ledningsgruppen. Om du skulle växa ur rollen som kundservicechef finns goda karriärsmöjligheter inom dorma+kaba på sikt.

Vem är du?
Vi tror att du är kundservicechef idag och lockas av möjligheten att utveckla och sätta din prägel. Du har några års erfarenhet av en ledande roll och en akademisk utbildning i botten. dorma+kaba använder affärssystemet SAP och du behöver känna systemet sedan tidigare. Din kommunikativa förmåga är god och du formulerar dig väl på svenska och engelska både i tal och i skrift. Datavana och körkort är ett krav.

Som person är du driven, vill göra mycket och kommer med idéer. Ditt sikte är inställt på måluppfyllnad och du är duktig på att skapa rutiner och processer för att främja dina syften. Du tycker om att jobba med människor och har förmågan att skapa relationer. Andra ser dig som en naturlig ledare som startar upp aktiviteter och vågar ta beslut.

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar dorma+kaba med Experis. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. Ett inledande urvalsarbete sker löpande men vi avvaktar med intervjuer till augusti. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ellen Engström, ellen.engstrom@se.experis.com eller 08-7642427.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellen Engström 087642427

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2930369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: