Kundservicechef sökes till GodEl

Hero AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker Sveriges mest hållbara elbolag med branschens nöjdaste kunder en ny kundservicechef som drivs av att jobba med team, gillar ständig utveckling och vill förändra världen till det bättre tillsammans med teamet och GodEls kunder.

Är du GodEls nya ledare som kan ta deras kundservice till nästa nivå?

Less To-Do's more Ta-Da's

• Som chef för kundservice ansvarar du för teamet vars uppgift är att skapa nöjda kunder genom telefon, mejl och chatt.
• Du är alltid ett gott föredöme och kavlar upp ärmarna så att vi tillsammans når våra mål.
• Du agerar exemplariskt i kunddialog och har alltid kunden i fokus.
• Du hanterar alla typer av kundärenden och levererar enastående service och försäljning.
• Du coachar teamet mot affärsmålen och hjälper medarbetarna att arbeta på ett självstyrande sätt.

Vi tror att du:

• Vill vara en del av ett företag som bidrar till en bättre och mer hållbar värld.
• Är en tydlig ledare och en god kommunikatör som har förmåga att göra komplicerade saker enkla att förstå.
• Vet att vägen till framgång går genom ett starkt och motiverat team och jobbar löpande med att stärka gruppen och dess individer.
• Är väldigt strukturerad samtidigt som du kan vara flexibel.
• Trivs med att arbeta mot uppsatta mål inom kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet.
• Är ansvarstagande och engagerad med hög aktivitetsnivå.

Genom att joina GodEl får du:

• Jobba på Sveriges enda elbolag med klimatpositiva elavtal som dessutom ger hela vinsten till välgörenhet (Yes ma'am!).
• Hänga i The Good Force House med härliga kollegor, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.
• Ta hand om Sveriges nöjdaste el-kunder.
• Ett riktigt hållbart företag att arbeta för (GodEl har bland annat blivit utsedda till Sveriges mest hållbara elbolag i nio år i rad. Woop woop!).

Publiceringsdatum
2019-12-13

Kvalifikationer
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom kundservice och försäljning.
• Erfarenhet av arbete med att stärka kundupplevelse i olika kundkanaler, såväl i tal som skrift.
• Erfarenhet av hantering av reklamationer.
• Mycket god affärsförståelse.
• Du pratar, skriver och formulerar dig väl på svenska och engelska.

Meriterande men inte krav

• Erfarenhet av andra branscher utanför elbranschen
• Arabisktalande

Tillträde och omfattning

Start för tjänsten är så snart som möjligt och kommer under de första sex månaderna vara ett konsultuppdrag via oss på HERO. Förutsatt att alla parter är nöjda kommer man efter detta få möjlighet att bli förlängd eller gå över till GodEl. Arbetstiderna är kontorstider, måndag till fredag och tjänsteb är på heltid 100%. Vi på HERO är kollektivavtalsanslutna och erbjuder fina förmåner med fokus på välmående och hållbarhet till alla våra anställda.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hero AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Jobbnummer
5001948

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: