Kundservicechef

Region Jönköpings län / Chefsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jönköpings län i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Länstrafiken

Är du redo att leda vårt kundserviceteam? Är du engagerad, motiverad och gillar att coacha, inspirera och förbättra?

Rollen som kundservicechef
Som kundservicechef på Jönköpings Länstrafik spelar du en avgörande roll i att säkerställa att våra resenärer alltid får bästa möjliga service. Du jobbar både strategiskt och i vardagen. Du ser till att våra kundservicefunktioner fungerar smidigt och jobbar aktivt med att följa upp synpunkter och analysera kundnöjdhet. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för nio personer och ett stort ansvar i att bygga och utveckla teamet.

Du samverkar nära med andra avdelningar inom länstrafiken och är mån om att kundserviceprocesserna ständigt är aktuella och relevanta. I kundservice har du stöd av en teamledare som bland annat ansvarar för schemaläggning av personal och olika administrativa uppgifter.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning och ser gärna att du börjar under höst/vinter.

Din blivande arbetsplats
Jönköpings Länstrafik håller regionen i rörelse och gör vardagen enklare för tusentals människor varje dag. Vi erbjuder säkra, prisvärda och smidiga resor som hjälper folk att komma dit de behöver - vare sig det är jobbet, skolan eller fritidsaktiviteter. Vår vision är att göra kollektivtrafiken till det självklara valet för alla i Jönköpings län. Vi jobbar tillsammans för att skapa en bättre vardag för våra resenärer och att göra regionen ännu mer attraktiv.

Hos oss hittar du en arbetsplats fylld av samarbete och ständig utveckling. Vi älskar innovation och hållbarhet, och det gör att vi ständigt strävar efter att bli bättre på det vi gör. Vårt team består av engagerade medarbetare som delar samma mål - att leverera bästa möjliga service till våra resenärer och att göra varje resa så bra som möjligt.

Vi finns i Jönköping, i centrala lokaler på Werket och i Juneporten på Resecentrum.

Publiceringsdatum
2024-06-27

Profil
Vi letar efter dig med relevant utbildning eller erfarenhet inom ledarskap och kundservice. Du har erfarenhet av att leda team, ser medarbetarnas styrkor och utmaningar och ser det som viktigt att förstärka det positiva.

Du har erfarenhet av att arbeta med CRM-system och brinner för att göra kunder nöjda. Du är flexibel, självgående och strukturerad - och du älskar att lösa problem. Om du dessutom är en kommunikativ stjärna som behåller lugnet och leder med trygghet även i kritiska situationer (till exempel när vädret får stor påverkan på trafiken), är du den vi söker!

Erfarenhet av offentlig verksamhet och kollektivtrafik är en fördel, liksom kunskaper inom coachning och långsiktig planering. Du har förmågan att skapa en positiv arbetsmiljö och att motivera ditt team till att överträffa kundernas förväntningar. Vi värdesätter ditt engagemang för kundservice och din förmåga att tänka strategiskt för att utveckla och förbättra våra tjänster.

Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du chansen att verkligen göra skillnad! Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt, och du blir en del av ett team som arbetar mot gemensamma mål.

Vi erbjuder en unik chans att påverka framtidens kollektivtrafik i regionen. Du får också möjlighet att delta i spännande projekt som bidrar till att förbättra vår service och kundernas upplevelser. Det finns goda möjligheter att nätverka och utbyta erfarenheter med andra länstrafikverksamheter i landet, ett utbyte som ger värdefulla inspel i vår egen förändringsresa.

Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annelie Jönsson, marknads- och kommunikationschef, på 010-241 55 50 eller annelie.jonsson@jlt.se. Hon berättar gärna mer!

Din upplevelse är viktig för oss. Därför vill vi informera dig om att under semesterperioden v. 28-31 kan återkoppling ta längre tid än vanligt. Vi hör av oss till dig så snart vi kan.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Vi tar emot ansökningar fram till den 25 augusti 2024. Vi påbörjar urval löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av testverktyg och arbetsprov som en del i rekryteringsprocessen. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Vill du bli en del av vårt team och bidra till att skapa en bättre kollektivtrafikupplevelse? Sök tjänsten hos Jönköpings Länstrafik idag - vi ser fram emot att höra från dig!

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "L09/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Jönköpings Län (org.nr 232100-0057)

Arbetsplats
Region Jönköpings län

Jobbnummer
8773668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jönköpings län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jönköpings län: