Kundservicechef
Media-Saturn Nordic Shared Services AB / Chefsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Media-Saturn Nordic Shared Services AB i Skövde,
Haninge,
Jönköping,
Borås,
Linköping eller i
hela Sverige På MediaMarkt satsar vi mer än någonsin på vår kundupplevelse och anställer en Senior Coordinator Customer Experience & Services(SCC), också kallat kundservicechef, för att säkerställa en rolig resa för kunden hos oss som gör det enkelt, hjälper oss att nå våra försäljningsmål och skapar lojalitet hos kunden.
Publiceringsdatum2022-03-17Dina arbetsuppgifterI rollen som SCC är du huvudansvarig för kundnöjdheten i varuhuset och medarbetarengagemang - vi tror nämligen att om våra medarbetare är engagerade så skapar det ännu nöjdare kunder. Rollen innefattar även ytterst ansvar för kundservice-avdelningen i varuhuset där mycket kundkontakt förekommer.
Du arbetar strategiskt för att skapa åtgärdsplaner som skapar både nöjdare kunder och medarbetare. Du ser ändå huvudfokuset i genomförandet och inte planering.
Du ska ha en plan för varje enskild individ på din avdelning och tillsammans med din varuhuschef och ledningsgruppen utveckla nya ledare för varuhuset och organisationen. Du ska leda, inspirera och motivera ditt team med fokus på nyckeletal såsom försäljning av produkter och tjänster, kundnöjdhet, ledtider på kundärenden m.m. Din huvudsakliga uppgift utöver ovanstående är att du och ditt team alltid sätter kunden i första hand.
Du arbetar med avdelningsansvaret på ett organiserat sätt med öga för detaljer samtidigt som tidsbaserade målsättningar uppfylls för kundernas nöjdhet.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen behöver du vara ett aktivt och synligt bollplank i hela varuhuset med ett tydligt fokus på nöjda kunder. Du trivs i miljöer med mycket förändringar och är flexibel.
För att kunna utveckla kundupplevelsen tillräckligt snabbt är det viktigt att du har en god analytisk förmåga (där kunskaper i Excel och PowerPoint är meriterande), samtidigt är du en person med mycket fart och glädje, har lätt att få med dig människor samt är en god problemlösare.
När du stöter på problem och utmaningar blir du snarare motiverad än nedslagen och arbetar väldigt målinriktat på att lösa utmaningen för ett resultat.
Vi tror att du antingen har erfarenhet från en ledande befattning inom detaljhandeln alternativt att du tidigare har arbetat i ledande befattning i en annan relevant bransch. Ledarskapet är en mycket viktigt del som vi lägger stor vikt vid.
Din ledarstil är teamorienterad, strukturerad, rak och öppen och du uppfattas som en naturlig och ödmjuk ledare. Du har ett gediget intresse för hemelektronik, en förmåga att delegera och en vilja att få människor omkring dig att växa och är inställd på att arbeta kvällar, helger och röda dagar.
Du är en högpresterare som drivs av utmaningar och av att uppnå mål. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMedia-Saturn Nordic Shared Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "194960".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Media-Saturn Nordic Shared Services AB (org.nr 556687-5240)
Arbetsplats Media-Saturn/Media Markt
Kontakt Amanda Lindh
lindham@mediamarkt.se Jobbnummer 6448202
Observera att sista ansökningsdag har passerat.