Kundservicechef
Sandviken Energi AB / Ekonomichefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandviken Energi AB i Sandviken Vill du bli vår nya kundservicechef?
Sandviken Energi söker en affärsfokuserad ledare till kundservice - har du vad som krävs? Du leder vår kundservice och driver ett strategiskt arbete för att ge våra kunder något extra.
Vill du arbeta med olika typer av affärsområden och nyttigheter i ett bolag som arbetar med att utvecklas i en komplex bransch? Då är Sandviken Energi arbetsgivaren för dig!
Sandviken Energi AB är ett infrastrukturbolag med verksamhet inom elnät, värme, gata, vatten, vattenkraft, bredband och energitjänster. Vi är tillsammans cirka 160 medarbetare och omsätter cirka 400 miljoner kronor.
Publiceringsdatum2013-03-19Dina arbetsuppgifterSom kundservicechef ansvarar du för att koncernens kundservice håller toppnivå. Du leder verksamheten och ser till att rätt personal finns på plats för att upprätthålla en hög servicenivå. Vidare ansvarar du för att effektivitet uppnås i de processer och dagliga rutiner som är avgörande i en väl fungerande kundserviceorganisation.
Du för en kontinuerlig dialog med den egna organisationen och våra kunder för att säkerställa kundnöjdheten samt att vi efterföljer branschens lagar och riktlinjer. Du kommer att vara vårt ansikte utåt i olika sammanhang och bör därför känna dig trygg i detta. Du är också systemägare till våra stödsystem såsom fakturerings- och ärendehanteringsprogram.
Inom avdelningen finns idag sju duktiga medarbetare. Du blir en viktig del i deras utveckling. Du rapporterar direkt till kommunikationschefen.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har varit ledare i ett antal år och som känner dig trygg i din roll som just ledare. Det är meriterande om du har erfarenhet från att leda en kundserviceavdelning eller varit verksam inom några av våra nyttigheter.
Du har ett mycket väl utvecklat ledarskap och beskrivs som trygg, strukturerad och kommunikativ i ditt chefskap. Du har god vana av att coacha och leda medarbetare inom en kundserviceorganisation. För att lyckas i denna roll är du dessutom lösningsorienterad med en väl utvecklad förmåga att fatta kloka beslut. Dessutom är du engagerande, organiserad och stresstålig.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeOmgående
ErsättningFast lön
För tjänsten gäller KFS avtal. Lön fastställs vid förhandling.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-15
Sök tjänsten genom att mejla din ansökan till vår personalchef Pär Gussman. Ange "Kundservicechef" i ämnesraden och vi vill ha din ansökan senast måndagen den 15 april 2013. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Pär Gussman på telefon 070-670 47 66.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
par.gussman@sandvikenenergi.seKontaktPär Gussman, personalchef, tel: 070-670 47 66
par.gussman@sandvikenenergi.seFacklig kontaktOve Svahn, Vision, tel. 026-24 11 69, Peter Frid, SEKO, tel. 026-24 13 72
Frida Hellbom, Sveriges Ingenjörer, tel. 026-24 14 68, Ingvar Andersson, Kommunal, tel. 026-24 12 96
Johan Sundell, Ledarna, tel. 026-24 21 63
FöretagSandviken Energi AB
AdressSandviken Energi AB
Box 91
81121 SANDVIKEN
KontorsadressGävlevägen 96
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 026-241600
Faxnummer: 026-275382
Jobbnummer 1497952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.