Kundservicechef - E-handel
Nordbutiker i Sverige AB / Chefsjobb / Norrtälje
2020-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicechef - E-handel" (publicerad 2020-10-19) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordbutiker i Sverige AB i Norrtälje,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du erfarenhet utav att leda en kundservice?
Vill du arbeta i en central roll i ett snabbväxande och internationellt e-handelsföretag?
Vill du arbeta med roliga prylar såsom elcyklar, elsparkcyklar, elmopeder och andra lätta elfordon?
Kom bli en del utav vårt växande team i Norrtälje!
Om Nordbutiker:
Vi på Nordbutiker är en utav Sveriges snabbast växande e-handelsföretag med säte i Norrtälje, men verksamma i hela Norden.
Vi är ett ständigt växande företag med ca 30 anställda. Hos oss är det alltid högt tempo, härlig stämning bland kollegorna och högt i tak. För oss är det viktigt att alla har möjlighet att påverka arbetet och vågar testa nya idéer och vägar tillsammans!
Vår verksamhet består av import av varor som säljs i egna webbutiker till både privatpersoner och företag.
I dagsläget driver vi ett tiotal olika webbutiker som var och en marknadsför nischade produkter inom olika produktkategorier. Sortimentet består till största delen av lätta elfordon som elcyklar, elscooters och elbilar för barn, men sträcker sig ända till hemträningsredskap.
Besök gärna någon av våra webbutiker för
mer information om våra produkter:
www.rull.sewww.evobike.sewww.elmoped.sewww.blimo.sewww.sportig.seVem vi söker:
Vi söker dig som har erfarenhet av att ha arbetat framgångsrikt som chef eller ledare i en liknande miljö, till exempel som teamleader eller kundtjänstansvarig.
Du har en mycket positiv och utåtriktad personlighet med god känsla för att sätta kunden i fokus. Du skall även älska försäljning och ha en lösningsorienterad inställning. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med dina medarbetare och övriga funktioner inom företaget.
Som ledare ser vi gärna att du är synlig, självsäker och tillgänglig, med en förmåga att fatta egna beslut. För dig är det självklart att arbeta proaktivt med teamet genom dialog, samarbete och delegering. Du skapar struktur och rutiner samtidigt som du motiverar och inspirerar.
Då vi är ett bolag i ständig utveckling ser vi gärna att du har varit med och drivit utvecklings- eller förbättringsarbete till exempel inom digitalisering eller kunskapsöverföring.
Vi ser helst att du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Har du även kunskaper i norska, danska eller finska är det meriterande då vi är ett internationellt team och i dagsläget är verksamma i fyra länder.
Vi lägger stor vikt vid ambition, vilja och motivation att utvecklas, både personligen och tillsammans med de övriga medarbetarna i teamet.
Din roll:
Du blir huvudansvarig för det dagliga arbetet samt planeringen över ett team med ca 10-15 st kundtjänstmedarbetare.
Kundservice omfattas idag av kundbemötande via telefon, mail, chatt och sociala medier/digitala kanaler. Där blir ditt uppdrag att utveckla ett än mer proaktivt agerande och att höja det professionella kundbemötandet. Tillsammans med dina medarbetare tar du ansvar för och driver vidareutveckling av vårt kundbemötande och säkerställer att vi levererar en kundtjänst i världsklass!
I din roll har du ansvar för personal, arbetsmiljö och den dagliga driften genom resursplanering, coachning, utbildning och kvalitetsuppföljning. Du rapporterar till den Operativa chefen, och har en teamleader samt ett antal kundservicemedarbetare i ditt team.
Samtidigt som du leder arbetet i teamet är du även en naturlig del av arbetslaget och hjälper dagligen till med allt från försäljning till reklamationshantering.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Operativt ansvar dagligen, schemaläggning och planering.
Följa upp svarstider och kundnöjdhet och se till att våra mål efterföljs.
Analys och rapportering inom området.
Kvalitetssäkra kundbemötandet och övriga medarbetares prestationer.
Service och problemlösning via telefon, mail och chatt.
Retur- och reklamationshantering.
Personalansvar för en större grupp, uppföljning, rekrytering, upplärning samt coachning av medarbetare.
Vad vi kan erbjuda dig:
• Spännande och utvecklande arbetsuppgifter i ett växande företag.
• Stora möjligheter att påverka både företagets och din egen utveckling.
• Möjlighet att växa in i en företagsledande roll.
• En utmanande arbetsmiljö med högt i tak.
Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Placeringsort: Norrtälje
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Axel Danielsson, Operativt ansvarig 0733-288412
axel.danielsson@nordbutiker.se. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 2020-05-26.
Publiceringsdatum2020-04-27Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-26
AdressNordbutiker i Sverige AB
Gösvägen 28
76141 Norrtälje
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundservicechef".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordbutiker i Sverige AB (org.nr 556908-9385)
Gösvägen 28 (
visa karta)
761 41 NORRTÄLJE
Ansökan E-post:
ansokan@nordbutiker.se Jobbnummer 5204881
Observera att sista ansökningsdag har passerat.