Kundserviceagent Print och IT
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-10-24
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vår klient, en snabbväxande aktör inom IT, telefoni och print, söker en Kundserviceagent. Du blir en nyckelspelare i ett engagerat team där din servicekänsla och tekniska problemlösningsförmåga direkt bidrar till att säkra hög kundnöjdhet.
OM TJÄNSTEN
Rollen som Kundserviceagent är central för att säkerställa hög kundnöjdhet och effektiva leveranser. Du hanterar inkommande ärenden och ger support inom print och IT, samt bidrar till att utveckla supportprocesserna. Du blir en del av ett team om åtta personer som arbetar tätt tillsammans för att möta kundernas SLA:er.
Du erbjuds
• Möjlighet att bli del av ett starkt och sammansvetsat team med dagliga morgonmöten och veckomöten.
• Frihet under ansvar och goda möjligheter att påverka och bidra med input till rutiner.
• En dynamisk arbetsplats i en snabbt växande organisation
ARBETSUPPGIFTER
Publiceringsdatum2025-10-24Dina arbetsuppgifterI rollen som Kundserviceagent kommer du att vara den första kontaktpunkten för kunder, hantera deras ärenden och erbjuda teknisk support inom print och IT. Du arbetar proaktivt med att lösa problem och bidrar till en smidig kundupplevelse.
• Hantera kundtjänstärenden via mail, ärendehantering och telefon.
• Ge grundläggande support inom print och IT, inklusive felsökning av skrivare, klientdatorer och Microsoft 365-konton.
• Assistera med enklare installationer och konfigurationer av skrivardrivrutiner och programvaror.
• Följa upp ärenden för att säkerställa snabb lösning och hög kundnöjdhet.
• Bidra aktivt till dokumentation och förbättring av supportrutiner.
• Hjälpa kunder med orderläggning för tekniker- och printärenden.
• Eskalera komplexa ärenden till specialistteam vid behov.
VI SÖKER DIG SOM
• Har minst 1 års erfarenhet inom kundservice med inriktning mot print, IT eller telefoni.
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
• Har ett starkt intresse för teknisk problemlösning och service.
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem som Zendesk eller liknande.
• Kunskaper inom Microsoft 365-miljön, TeamViewer, Intune, Azure, Timbidock, Printix eller Papercut.
• Erfarenhet av kundservice inom B2B.
• Privat intresse för datorer, som att bygga egna eller gaming.
För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och gillar att arbeta i högt tempo.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett Cv. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
För våra deltidstjänster behöver du som sökande en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %, detta kan till exempel vara studier eller en annan anställning. (t. ex. studier, annan anställning, eget företagande, föräldraledighet eller liknande).
INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A
Varaktighet, arbetstid, etc. Heltid
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15115334".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 9573238