Kundserviceadministratör
Svedala kommun / Receptionistjobb / Svedala
2019-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundserviceadministratör" (publicerad 2019-12-10) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Svedala,
Staffanstorp,
Vellinge,
Trelleborg,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svedala kommun i Svedala Välkommen till Svedala, en kommun växer och utvecklas! Mod, engagemang, öppenhet och hållbarhet är värdeord som präglar vår vardag. Tillsammans bygger vi en attraktiv kommun och vi har många spännande utmaningar framöver. Nu söker vi en engagerad medarbetare till Kundservice.
Arbetsplats och arbetsuppgifter
Från 1 januari 2019 tillhör Svedala kommuns Kundservice Kommunikationsenheten på Kommunledning. Tillsammans får vi ökade möjligheter att fokuserat arbeta med och stärka Svedala kommuns varumärke, tillgänglighet och service för medborgare, medarbetare, näringsliv och besökare.
Arbetet innebär dagliga kontakter via telefon, besök och digitala medier. Hos oss arbetar du med att informera, vägleda och handlägga enklare ärenden till medborgare, besökare och företagare. Vi utför även viss intern service åt våra verksamheter och medarbetare i Svedala kommun.
Är du serviceinriktad, kommunikativ, lösningsfokuserad och digital?
Vill du vara med på vår resa mot ett kontaktcenter?
Publiceringsdatum2019-02-06KvalifikationerFör att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående och drivande och att du har fallenhet för att skapa förtroende. För dig är det en självklarhet att behandla varje kontakt och möte unikt med ambitionen att ge kommunmedborgare, företagare, besökare och kollegor service i toppklass.
För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och att du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem.
Vi ser gärna att du:
• Har en lämplig högskoleutbildning eller annan utbildning som är relevant för tjänsten och som tillsammans med din arbetslivserfarenhet kan ses som en tillgång
• Har tidigare erfarenhet av att jobba inom kundorienterad serviceverksamhet, såsom kontaktcenter, kundtjänst eller liknande servicearbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.
• Besitter en väldigt god förmåga i att orientera dig och arbeta i olika IT-baserade verksamhetssystem samtidigt.
• Har vana och skicklighet i informationssökning samt en god förmåga att hantera sociala medier.
• Är en god kommunikatör både i tal och i skrift. Din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling.
• Har förmågan att prioritera för att på ett kvalitetssäkrat sätt avgöra lämplig åtgärd för inkommande ärenden.
• Är en representativ och utåtriktad person med hög social kompetens och trivs med att vara Svedala kommuns ansikte utåt.
• Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Trivs med att ha många bollar i luften utan att tappa detaljerna.
Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Arbetstid och varaktighetTillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Granath, Kundservicechef
linda.granath@svedala.se 040-626 84 47
Fackliga kontakter, nås via kundservice 040-626 80 00
FöretagSvedala kommun
AdressSvedala kommun
Åbjörngatan 7
23380 Svedala
KontorsadressÅbjörngatan 7
Jobbnummer 4597443
Observera att sista ansökningsdag har passerat.