Kundservice- & Säljsupportchef, Tranås
EFG European Furniture Group / Ekonomichefsjobb / Tranås
2018-07-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservice- & Säljsupportchef, Tranås" (publicerad 2018-08-16) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Tranås,
Boxholm,
Ödeshög,
Kinda,
Mjölby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos EFG European Furniture Group i Tranås,
Jönköping,
Linköping,
Mölndal,
Göteborg eller i
hela Sverige "Varenda en av de inredningslösningar som vi tar fram är resultatet av att vi har lyssnat på de behov som finns hos individerna vi möter och vad de behöver för att kunna göra så bra ifrån sig som möjligt."
EFG är en ledande tillverkare av inredningslösningar för kontor och offentliga miljöer. Med hållbar design i fokus, levererar vi kvalitetsprodukter inspirerade av skandinavisk design. Det är drivna och engagerade medarbetare med höga ambitioner som har utvecklat och ständigt drivit EFG framåt sedan vi grundades 1885. Följ med på den fortsatta resan och bli en av oss! Nu söker vi en Kundservice- & Säljsupportchef som skall leda arbetet med att ge våra kunder en oslagbar kundupplevelse vid kontakt med EFG & Savo.
Vi tror att du är en person med mycket energi, har en stark drivkraft och är van att arbeta kommunikativt. Du vill driva företaget framåt och känner passion för service samt att skapa starka relationer hos både kund och medarbetare. Vi förväntar oss att du har tidigare erfarenhet av kundhantering och har en god kommunikation med andra. Vi vill se att du har goda egenskaper för att leda andra, en öppenhet för förändring samt känner stort engagemang för problemlösning. Du har en strävan för att hitta framgångsrika företagsmöjligheter och göra det möjligt genom engagerade och motiverade människor. Hos oss på EFG är det viktigt att du delar våra värderingar vilka är nyfiken, flexibel, hållbarhet och inspirerande.
Ditt uppdrag
Är att utveckla vår Kundservice- & säljsupport-avdelning mot att skapa en oslagbar kundserviceupplevelse för våra kunder samt sätta ytterligare fokus på kundservice inom hela vår organisation. Du har en nyckelroll i våra förberedelser för att möta en förväntad tillväxt, främst från våra externa återförsäljare. Målet är en effektivt och värdeskapande avdelning som överträffar förväntningar vilket på så sätt ökar kundtillfredsställelse och kundlojalitet.
Avdelningen hanterar löpande kundserviceuppgifter och erbjuder säljsupport i form av offerter, anbud samt övrig säljorienterad support.
Ansvarsområde
• Vidareutveckla vår kundserviceupplevelse, skapa engagerade kunder och främja organisk tillväxt.
• Ansvarig för kundserviceärenden och för att leverera fullgoda lösningar på problemen.
• Bibehålla och utveckla starka kundrelationer.
• Supportera alla delar i försäljningsprocessen och bidra till att uppnå satta tillväxtmål.
• Delaktig i att skapa offerter och anbud i samarbete med kollegor.
• Fastställa relevanta mål och implementera strategier för att uppnå dem samt följa och hantera avdelningens budget.
• Vidareutveckla serviceprocesser, policys och rutiner samt skapa och upprätthålla relevant dokumentation. Strukturera arbetsflödet och prioritera inkommande uppgifter.
• Sammanställa, rapportera och analysera relevanta nyckeltal för ansvarsområdet.
• Leda och utveckla kundserviceteamet med de cirka 20 medarbetarna samt bygga en avdelningskultur med stort kundfokus och högt engagemang, samarbete och hög aktivitet.
• Proaktivt följa branschens utveckling och implementera bästa praxis inom potentiella förbättringsområden.
• Fördela och använda resurser på bästa sätt för att uppnå kvalitativa och kvantitativa mål.
Vi söker dig med
Tidigare erfarenhet i att strukturera och leda kundservice och/eller säljsupport.Serviceorienterad profil och med erfarenhet av att överträffa förväntningar och tillhandahålla utomordentlig kundservice.God kommersiell förståelse, strategisk förmåga samt med kunskap och erfarenhet av att leda team.God kommunikativ förmåga samt vana att hantera kundkontakter.God problemlösningsförmåga, en lösningsorienterad inställning som har kapacitet att hantera många uppgifter av varierande storlek på samma gång genom ett väl strukturerat arbetssätt.Mycket goda IT-kunskaper samt har goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Vi erbjuder
En spännande och omväxlande anställning på ett företag i framåtanda som expanderar just nu och söker dig som vill vara med på vår framgångsresa. Här erbjuder vi dig ett intressant arbete med utrymme att påverka verksamheten, att vara kreativ och att styra det egna arbetet. Hos oss får du vara med i ett internationellt växande företag där goda utvecklingsmöjligheter finns samt en stark och levande kultur. Placeringsort kommer vara på vårt huvudkontor i Tranås.
Ansökan och frågor
Vill du bli en av oss på EFG? Tveka inte att söka! Sök tjänsten senast 2018-08-19. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta David Särbring, Manager Production & Logistics, via mail:
david.sarbring@efg.se eller Craig Howarth, Group Commercial Director, via mail:
craig.howarth@efg.se. Gällande frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR på mailadressen
hr@efg.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-07-10ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEFG European Furniture Group
AdressEFG European Furniture Group
Trehörnavägen 2
57328 Tranås
KontorsadressTrehörnavägen 2 57328 Tranås
Jobbnummer 4245124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.