Kundservice/supportmedarbetare till Vattenfall.
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
2025-09-17
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-17Om tjänstenNu söker vi en teknisk supportmedarbetare inom kundservice med fokus på energilösningar (stödtjänster, solceller och batterier) till Vattenfall.
Som teknisk supportmedarbetare kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att kunder får den bästa möjliga upplevelsen. Du kommer att arbeta med att identifiera och lösa tekniska problem gällande solceller, batterier och smarta styrtjänster. En stor del av arbetet kommer att vara proaktivt, dvs identifiera fel och agera på dem innan våra kunder gör det, identifiera åtgärder som minskar risken för att fel uppstår och att ha en proaktiv dialog med våra kunder.
Uppdraget för teamet Decentral Energy Solutions är att skapa värde till kunder genom att erbjuda decentrala lösningar bestående av solenergi, energilagringslösningar och smarta styrtjänster. Detta för att bidra till Vattenfalls syfte att möjliggöra fossilfrihet.
Andra förekommande arbetsuppgifter:
Operativt ansvarsområde:
• Ansvar för att lösa och dokumentera supportärenden som inkommer från kund
• Säkerställa löpande och korrekt feedback till kunder och andra intressenter
• Identifiera och lösa tekniska problem med solceller, batterier och stödtjänster
• Proaktiv support genom att övervaka och identifiera fel
• Felsöka på distans och vid behov skicka ut tekniker i fält
Nyckelleveranser:
• Ta emot och hantera supportärenden via telefon, e-post och ärendehanteringssystem
• Ge högkvalitativ teknisk support till våra kunder
• Säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet
• Samarbeta med våra utvecklingsteam för att förbättra våra produkter, tjänster och processer baserat på kundfeedback
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som teknisk supportmedarbetare inom kundservice är ett konsultuppdrag på heltid med beräknad start 2025-10-12 och beräknas pågå fram till och med 2026-09-30. Arbetet utförs på plats i Vattenfalls lokaler i Solna, Stockholm.
För rätt person finns möjlighet till fast anställning hos Vattenfall under 2026.
Krav för tjänsten:
• Godkänd och avklarad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av teknisk support, kundservice eller liknande roll
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
• God vana av att arbeta med Microsoft Office program och kunna kommunicera digitalt via e-post, chattverktyg och andra digitala plattformar.
• Körkort B
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Meriterande för tjänsten
• Kunskaper om solceller, batterier, stödtjänster och andra relaterade tekniker och dess regelverk
Om dig
Du har god kommunikationsförmåga och är duktig på att förklara tekniska koncept på ett enkelt och tydligt sätt. Du är flexibel, trivs med att hantera flera uppgifter parallellt och arbetar självständigt med ett starkt fokus på problemlösning. Du är strukturerad, noggrann och van vid att dokumentera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Du drivs av att förstå tekniska problem och att hitta lösningar tillsammans med andra, och har ett starkt kundfokus med en god förståelse för värdet av tät och tydlig kommunikation med kund. Samarbete är viktigt för dig - du värdesätter att tillhöra ett team och att dela erfarenheter och kunskap med dina kollegor.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering kan vi denna process komma att använda oss av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-09-19.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller epost:
hannah.trollsas@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Ass. National Recruiter
Hannah Trollsås
Hannah.Trollsas@adecco.se Jobbnummer 9512930