Kundservice onboarding till Fraktjakt
Fraktjakt AB / Kundservicejobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fraktjakt AB i Jönköping Om Fraktjakt AB
Fraktjakt etablerades 2009 och är en oberoende tjänsteleverantör inom frakt och logistik. Vi är idag 16 medarbetare och befinner oss i stark tillväxt. Vårt kontor på Science Park i Jönköping blir alltmer livligt och nya lanseringar av tjänster och mervärdesfunktioner innebär en otroligt spännande arbetsplats där ingen vecka är den andra lik. Hos oss behövs våra teammöten för att samverka och jobba i fas med varandra och varje röst är lika mycket värd.
Hos oss jämförs och bokas frakter från flera olika fraktbolag på en och samma webbsida. Frakterna vi hanterar inkommer huvudsakligen direkt från webbutiker online och ska skickas ut både till privatpersoner och företag runtom i världen. Till hjälp har vi utvecklat starka system som kopplar samman köp i webbutiken direkt med en fraktetikett. Vår kund är oftast ett företag och vi hjälper exempelvis till med att adressändra, boka upphämtning av paket, handlägga ersättning för skador m.m.
Om arbetet som onboardare
Våra kunder är olika företag som driver webbutiker. När konsumenter handlar i deras webbutik behöver produkter fraktas så snabbt som möjligt till köparen. Vi har ett komplett system som automatiskt köper rätt frakt, sänder ut en chaufför för upphämtning samma dag, skickar mejl/sms till köparen osv.
Vi söker nu en person som hjälper våra företagskunder att koppla ihop sitt system med oss genom våra färdiga kopplingar. Genom att ansluta systemen överförs orderinformationen för att skapa fraktetiketter automatiskt. Vi har en mängd verktyg för att skräddarsy lösningen efter önskemål. Det mesta går att lösa direkt med en inställning, men ibland behöver man ta hjälp av flera inställningar parallellt för att ställa in en önskad funktion. Därför är arbetet lite tekniskt lagt och man får hitta olika lösningar beroende på kundens önskemål.
Möten sker ofta över videolänk men även telefonsamtal, chatt och mejl är vanligt förekommande. Du trivs bra i att planera din tid och att hjälpa kunden från början till slut. Utanför dina inplanerade möten arbetar du även med kundtjänstärenden där kunder främst behöver hjälp med enskilda frakter.
Om dig
Om du har egenskaper såsom att vara frågvis, uppmärksam och snabblärd kommer det här vara en roll som passar dig eftersom du kommer snappa upp och förstå kundens önskemål. Om du är lösningsorienterad kommer du finna lösningar på komplexa problem när flera parametrar inverkar på varandra för att tillgodose kundens önskemål.
Om du är en god presentatör kommer du göra dig förstådd med ett enkelt språk när du lägger fram din lösning för våra kunder.
Flera av våra kunder är engelsktalande därför är både Svenska och Engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande om du har en generell förståelse av mjukvara i allmänhet och API i synnerhet.
• --
Vänta inte med din ansökan om det låter intressant. Tjänsten tillsätts när vi hittar rätt kandidat. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Skicka din ansökan med cv och personlighet brev till
jobb@fraktjakt.sePlacering: Jönköping
Omfattning: Heltid
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-25
E-post:
jobb@fraktjakt.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Jobb".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fraktjakt AB (org.nr 556751-9011)
Gjuterigatan 9 Sci (
visa karta)
553 18 JÖNKÖPING
Jobbnummer 7697523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.