Kundservice koordinator

2022 Wecall AB / Kundservicejobb / Sundsvall
2025-05-26


Visa alla kundservicejobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2022 Wecall AB i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Sammanfattning: Erfaren och engagerad koordinator med över 5 års erfarenhet inom kundservice och kontaktcenter. Expert på att hantera och optimera kunder, kollegor och dagliga operationer samt underhålla hög kundhöjdhet. Stark kommunikatör med förmåga att lösa problem effektivt och skapa en positiv arbetsmiljö.

Du får: Glada och snälla kollegor i ett familjeägt bolag där vi bryr oss om varandra. Det är varierande arbetstempo och många olika kunder och situationer. Här jobbar vi med hög kvalitet och sätter värde på att göra det lilla extra. Du får mig Kamilla som chef som jobbar med feedback och öppenhet. Jag tror på att involvera för att uppnå engagemang.

Placeringsort: Sundsvall

Koordinator på Kontaktcenter hos Wecall innebär följande

Tillhandahålla högkvalitativ kundservice via telefon, e-post och chatt (ca 60%).

Övervaka och leda det dagliga arbetet i växelfunktionen.

Utveckla och implementera rutiner för att förbättra kundservice och effektivitet.

Hantera kundklagomål och eskalera ärenden för att säkerställa snabb och effektiv lösning.

Utföra och dokumentera utbildningar och återkoppla till handläggarna för att förbättra prestationer.

Hantera kundförfrågningar och lösa problem på ett professionellt och effektivt sätt.

Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en smidig kundupplevelse.

Bidra till att utveckla och förbättra interna processer och rutiner.

Svara på inkommande samtal utifrån behov och kö läge (denna är prioriterad före allt annat)

Planering kundserviceanställdas raster under dagen

Följa med i händelser i chatt och kanaler i Teams

Implementera och ta emot nya kunder

Avveckla kunder (såsom rensning av register och beställning till IT)

Kundmöten vid uppföljning av avtalsnivåer
Eskalering av avvikelser till kontaktcenter chef Incidenthantering (avvikelser)

Dokumentera händelsen och orsaken till incidenten

Kommunicera med nödvändiga

Eskalera till VD och kontaktcenter chef

Övriga kunskapskrav
Excel, Word, Teams, Office 365, Outlook är meriterande.
Språk:
Svenska (modersmål)

Engelska (flytande)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-25
E-post: ansokan@wecall.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Koordinator Sundsvall".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
2022 Wecall AB (org.nr 556550-7687)
Rådhusgatan 19 (visa karta)
852 31  SUNDSVALL

Kontakt
Kontaktcenterchef
KAMILLA SÖDERBERG
kamilla.soderberg@wecall.se
0733470903

Jobbnummer
9360922


Prenumerera på jobb från 2022 Wecall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2022 Wecall AB: