Kundservice Agent

Klarna AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-12-12

Arbetsuppgifter
Som del av Klarna's Service Center kommer du att tillhandahålla och leverera extraordinär service. Med telefon och dator som dina huvudsakliga arbetsverktyg kommer du på ett öppet, hjälpsamt och engagerat sätt att kommunicera med våra kunder och e-butiker. Du kommer att guida och hjälpa dem med problem och frågor som kan uppstå relaterat till Klarna's produkt - med fokus på att hitta rätt lösning för varje enskilt fall. Framförallt kommer du med stolthet att vara ambassadör för Klarna's varumärke!

Så här beskriver några av de olika teamen inom Klarna's Service Center sig själva:

Customer Service: "Gillar du samarbete och att ha flexibla arbetsuppgifter? På Klarnas Customer Service avdelning är ingen dag den andra lik - vi är ett mindre team som tillsammans jobbar med allt från dataskydd till kundupplevelsen i kontakten kunder har med vår first line avdelning. Vill du jobba nära dina kollegor och nära Klarnas kärnverksamhet så är detta rätt team för dig! "

Collection Back Office: "Klarnas Back Office team inom inkasso är ett litet och ambitiöst team som arbetar med varierade arbetsuppgifter för den svenska och danska marknaden. Teamet arbetar bland annat med att utreda bestridna fakturor inom inkasso och finna lösningar tillsammans med butiker och kunder, ta beslut om nästa åtgärd i indrivningsprocessen och tvistemål i tingsrätt. Därutöver tillkommer arbete med bokningar av inkomna betalningar, hantering av dödsbon, konkurser, skuldsaneringar med mera".

Dispute Resolutions: "Är du en detektiv som älskar att lösa kluriga problem?Då är Klarnas avdelning för bestridande någonting för dig! Vi arbetar som en spindel i nätet för att lösa tvister mellan butiker och konsumenter. Dina arbetsuppgifter kan likställas vid en domare som gör en opartisk bedömning för att lösa tvister på bästa sätt."

Merchant Support: "Vi på Klarnas butikssupport är ett dedikerat gäng med största fokus på att hjälpa våra butiker som använder sig av Klarnas betaltjänster. Vi stöttar butikerna med dagliga och varierande frågor, vilket kan röra allt från tekniska problem till administrativa uppgifter. Om du är en driven person som gillar att leverera bra service så är detta teamet för dig!"

Collection Front Office (Segoria): "Som inkassomedarbetare i vårt härliga team kommer du främst jobba med att hitta lösningar för våra gäldenärer, uppdragsgivare, ombud samt myndigheter - huvudsakligen via telefon men även via mejl, chatt och brev. Du kommer på ett säkert och ansvarsfullt sätt hantera sekretessbelagda personuppgifter och förhandla fram bäst lämpad lösning vid förfallen fordran. För att lyckas i rollen är du effektiv, social och ambitiös!"

Om dig:

Klarna letar efter ihärdiga, passionerade och drivna människor - som alltid är hungriga på utveckling! Du är en person som ser möjligheter och ständigt strävar efter förbättring. Att hitta lösningar på ett snabbt, pedagogiskt och personligt sätt är din grej.

Har du erfarenhet av arbete inom service sedan tidigare är det meriterande, men inget krav - vi tror att inställning och mindset går före erfarenhet. I övrigt har du god datorvana, talar och skriver flytande svenska, norska eller finska, samt hanterar engelska obehindrat.

Who we are

Klarna is Europe's fastest growing and most exciting financial technologies (FinTech) company valued at over $2.5bn and we're growing by 40% a year. Here at Klarna we are striving to become the world's most favourite way to buy. It is a bold objective, but we are well on course to achieving it.

Klarna is already operating in 18 markets and we plan to keep expanding. We serve 60 million consumers, work with 70 000 merchants and process more than a million transactions a day. We have some pretty heavy-weight investors including Visa, Sequoia Capital, Permira and Anders Povlsen.

Unicorns are rare - and we are one of them! Unicorns are tech startups valued at over 1$Bn. Moreover, Klarna is listed 8th on CNBC most 'disruptive companies in the world' list for 2016, alongside Uber, AirBnB and coming above companies like Snapchat and Spotify - we are really starting to change the global world of payments.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KLARNA AB

Adress
KLARNA AB
Sveavägen 46
11134 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sveavägen 46

Jobbnummer
4505198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: