Kundreskontrauppdrag i City

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance konsultverksamhet växer - nu söker vi ekonomiassistenter. Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Experis söker nu en ekonomiassistent för kunds räkning, ett konsultuppdrag på ett år med placering i City.

Du kommer tillhöra kundreskontraavdelningen som består av elva kollegor, ni hanterar mycket stora betalningsvolymer.

Arbetsuppgifterna består av; inbetalningar, bortskrivningar, kvittningar, attestkontroller, utbetalningar, utredningar samt avstämningar av kundreskontran samt bankkonton. Du hanterar också inkassoflöden via Svea ekonomi och svara på frågor samt hjälper kunder med diverse ärenden. Mycket frågor via mail från företagets kundsupport. De tillämpar så kallat roterande schema där man hjälps åt och arbetar veckovis med de olika arbetsuppgifterna. Ekonomisystemet är SAP men det är inget krav att du kan.

Vem är du ?

Du är gymnasieekonom eller motsvarande och har tidigare erfarenhet av reskontraarbete i någon form. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, samt arbetat i något, gärna större ekonomisystem. Du behärskar svenska språket flytande i tal och skrift.

För att lyckas i rollen krävs det att du är nyfiken, självständig, drivande, villig att lära samt ser lösningar istället för problem. Du är även en noggrann person som gärna kommer med nya idéer samt bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. Vidare är du kommunikativ och serviceinriktad då arbetat innebär många interna och externa kontakter.

Publiceringsdatum
2016-09-01

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan till Experis, specialisten på specialister. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis Finance är du välkommen att kontakta Jeanette Hagen på eller 08-736 28 57.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-13
Ange följande referens när du ansöker: 10580
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette L Hagen 08-736 28 57 jeanette.hagen@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3025006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: