Kundreskontramedarbetare som vill utvecklas i internationellt företag

Framtiden i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Vara, Grästorp, Herrljunga, Vårgårda, Lidköping eller i hela Sverige

En ekonomitjänst som bidrar till renare luft och bättre miljö! Swegon är nu i behov av din kreativitet och nyfikenhet. Detta är rollen för dig som önskar en mångsidig ekonomiroll i en digitaliserad miljö och tycker det låter spännande att arbeta med kundreskontraprocesser och kredithantering. Swegon jobbar innovativt med automatisering och effektivisering av sina processer och ekonomiflöden, du kommer få vara med och fortsätta föra denna utveckling framåt.
Missa inte att söka till denna tjänst, vi hanterar ansökningar löpande.

Om rollen som Kundreskontramedarbetare
I denna roll kommer du ingå i AR-teamet på den centrala ekonomiavdelningen Nordic PAC.
Nordic PAC - Nordic Primary Accounting Center innefattar hela Norden, vilket innebär hantera fyra olika länders kundreskontraprocesser. I ditt team finns fyra andra kunniga och hjälpsamma medarbetare och ni tillsammans ansvarar för kundreskontraprocesserna och arbetar väldigt nära ländernas ekonomi/supportfunktioner. Tjänsten är mångsidig och innebär både löpande operativt arbetet men också möjligheten att medverka i utvecklingen av processer och automatisering.

Ett urval av arbetsuppgifterna:
• Kundreskontra och kredithantering
• Handlägga inbetalningar och kundadministrering
• Medverka i utveckling av processer och automatisering av flöden
• Supportfunktion för externa och interna parter
• Löpande arbetet mot vår säljorganisation och koncernbolag

Swegon jobbar inom ett stort kompetensområde och du som kollega har ständigt möjlighet att bredda din kunskap. Huvuddelen av arbetet kommer att utföras på plats hos Swegon i Kvänum men en del av arbetet kan utföras på annan plats vid behov.

Vem är du?Swegon lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du är nyfiken, serviceinriktad och driven. Du uppskattar att arbeta i team, har god samarbetsförmåga och är lösningsorienterad. Du gillar att leverera på ett effektivt och noggrant sätt och förstår vikten av att upprätthålla rutiner. Du har lätt för att hantera flera saker samtidigt.

För att lyckas i rollen som behöver du inneha följande:*Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande relevant yrkeserfarenhet
• Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B (För att ta dig till jobbet)

Det är meriterande om du har erfarenhet av något av följande:
• Erfarenhet av arbete med något inom reskontrahantering/kravhantering/kredithantering
• Kunskaper i annat nordiskt språk
• Officepaketen, M3, Jeeves
• Tidigare yrkeserfarenhet inom ekonomiadministrering

Du erbjuds:
Flexibel och hybrid arbetsplats på ett stabilt svenskägt företag. Du erbjuds varierande arbetsuppgifter där enbart du själv sätter stopp på vad du vill utvecklas inom. Swegon har snabba beslutsvägar och ledningen prioriterar dig som individ, din utveckling och välmående. Du kommer ingå i en lyhörd och familjär gemenskap där du har utvecklingsmöjligheter inom flera områden kommer få en bred kunskap. Arbetsuppgifternas variation och kollegornas gedigna erfarenhet tillför en bred kunskap och erfarenhet till din yrkesroll. Utöver detta får du friskvård, ATF, vidareutvecklingar och mycket mer.

Om Swegon Group ABBörsnoterade Swegon Group AB är en marknadsledande leverantör inom inomhusmiljö som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt anslutna tjänster och expert teknisk support . Swegon har dotterbolag i och distributörer över hela världen och 17 produktionsanläggningar i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget sysselsätter mer än 2 700 personer och hade 2021 en omsättning på 5,8 miljarder SEK. Swegons värderingar; "Customer Empathy, Trust och Commitment", genomsyrar allt de gör och är utgångspunkten i de beslut som fattas och hur man agerar mot varandra.

Om Framtiden AB
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att vara anställd genom oss på Framtiden..

Publiceringsdatum
2024-02-09

Anställningsvillkor
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Kvänum
Arbetstider: Kontorstid med flex
Omfattning: Vikariat 1år med goda möjligheter till förlängning

Rekryteringsprocessen
Din ansökan
1.Telefonintervju (Framtiden)
2. Intervju (Framtiden)
3. Intervju (Swegon - chef/HR)
4. Intervju 2 (Swegon - chef)

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_48836_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Clara Albinsson
clara.a@framtiden.com

Jobbnummer
8456855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: