Kundreskontrakoordinator till internationellt företag

Resultat AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett svenskt välrenommerat företag? Trivs du att arbeta under stor frihet och högt tempo i ett modernt företag kan du vara personen vi söker som kundreskontrakoordinator!

Om företaget
Vår kund är ett stort, internationellt företag som värdesätter ett arbetsklimat med högt i tak och möjlighet till en bra balans mellan arbete och fritid. Som Kundreskontrakoordinator ansvarar du för finansiella transaktioner relaterade till kundfordringar. Du kommer att granska och se till att säkerställa att kundfordringsprocessen är korrekt hos den utlagda kundfordringsfunktionen - ett gemensamt Shared Servicecenter utanför Sverige. Uppgifterna omfattar samordning och vägledning av kundreskontrafunktionen och för att säkerställa att arbetstiden läggs i relevanta delar i kundreskontraprocessen. Du kommer att vara en del av svenska ekonomiavdelningen, som består av sju personer och rapportera direkt till den svenska ekonomichefen.

Dina arbetsuppgifter
• Inom bankområdet; operativ cash-pooladministration, hantering av inkommande och utgående betalningar och bankbehörigheter
• Inom kundreskontra; supporta kundservice och vår outsourcingpartner vid frågor om kontant ansökan och indrivning
• Övervaka och stödja den dagliga bankavstämningsprocessen
• Förbereda skattebetalningar och moms
• Se till att dokumentationen är korrekt och arkiverad enligt lagstadgade krav
• Ta hand om hela indrivningsprocessen inklusive proaktiv påminnelse, administrera osäkra fordringsprocessen (IFRS 9), rapportering, nedskrivning av fordringar och inställning av kreditgränser.


Din profil
För denna roll ser vi helst att du har kandidatexamen inom redovisning samt minst två års erfarenhet från en liknande tjänst. Du har intresse och förmåga av att se helheten i arbetsuppgifterna samtidigt som du är detaljfokuserad. Tjänsten innebär många olika kontaktytor med flera delar av organisationen, så det är viktigt att du är kommunikativ.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.


Framgångsfaktorer
• Universitets- eller högskoleutbildning
• Erfarenhet av kundreskontran och förståelse för hela flödet
• Kunna tala och skriva svenska och engelska obehindrat


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss följ oss gärna på: www.facebook.com/Resultatab och www.instagram.com/resultatab

Ansökan
START: Omgående
OMFATTNING: 100%
PLACERING: Solna
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Ella Herman 070-145 86 36
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2019-03-24

Denna tjänst är en hyrrekrytering där du kommer vara anställd av oss på Resultat och uthyrd till vår kund under den första perioden på 10 månader, för att sedan tas över av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Ella Herman 070-145 86 36.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-26

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-24
Ange följande referens när du ansöker: 7654
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ella Herman ella@resultatab.se

Företag
Resultat AB

Adress
Resultat AB
Fatbursgatan 5, 3tr
11828 Stockholm

Kontorsadress
Fatbursgatan 5, 3tr

Jobbnummer
4635799

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resultat AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat AB: