Kundreskontraansvarig
SJR AB Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Kundreskontraansvarig
SJR söker nu en kundreskontraansvarig med omgående start. Du börjar först som konsult hos SJR men för rätt person finns det stora möjligheter att bli anställd hos företaget.
Publiceringsdatum2015-01-13Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha ansvaret för kundreskontran på företaget. Du kommer att arbeta med fakturering, inbetalningar, påminnelser, avstämningar och inkasso samt effektiviseringar av betalningsrutiner och processer kring kundreskontran.
Tjänsten är mycket varierande och kräver eget ansvar. Förutom ansvaret för kundreskontran innebär tjänsten mycket kontakter på både mail och telefon med kunder och den egna organisationen, främst säljare. Du kommer även att ansvara för avstämning av kundreskontran och bankkonton. Du förväntas även vara behjälplig vid andra administrativa uppgifter på redovisningsavdelningen.
Vi söker dig som
Är ekonom och har några års erfarenhet av kundreskontra och redovisning. Du behärskar redovisningens grunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundkontakter via telefon och mail, och att du trivs med det. Goda kunskaper i Officepakteter är en självklarhet, speciellt i excel då du kommer att jobba med stora volymer av transaktioner. Erfarenhet av affärssystemet Jeeves ses som meriterande. Du är en person som trivs med att sköta det löpande och dagliga arbete. VI vill gärna att du har förmåga att effektivisera och strukturera då företaget befinner sig i en stark tillväxt. Du är ansvarstagande och noggrann samt att hålla deadlines är för dig är en självklarhet. Du blir en del av en mindre grupp där man hjälps åt och har en hög servicenivå till både kunder och kollegor.
Ansök
Då tjänstens ska tillsättas omgående ber vi dig ansöka så snart som möjligt via
www.sjr.se . Har du några frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sandra Hellström på tel 031-333 54 76.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Arbetstider och omfattningHeltid Heltid
ErsättningEnligt öv
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Hellström +46 031 333 54 76
FöretagSJR AB Göteborg
AdressSJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2126478
Observera att sista ansökningsdag har passerat.