Kundreskontra till HLL Hyreslandslaget
Hll Hyreslandslaget AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hll Hyreslandslaget AB i Stockholm,
Huddinge,
Järfälla,
Täby,
Knivsta eller i
hela Sverige HLL Hyreslandslaget söker nu en ekonomiassistent med inriktning på kundreskontra. Du kommer att ingå i vårt härliga ekonomiteam med kunniga och engagerade kollegor.
Din dagliga arbetsuppgift består huvudsakligen av att självständigt ansvara för den löpande hanteringen inom kundreskontran. Dessutom ingår det i jobbet att ha kundkontakt via inkommande samtal och mail och kundfrågor kan ibland också kräva utredning och detektivarbete. Arbetet omfattar även enklare bokföring och avstämningar samt fakturering, inbetalningar och att skicka påminnelser i viss mån.
HLL är ett bolag i tillväxt som ständigt utvecklas så du behöver tycka att det är roligt att snabbt anpassa till dig förändringar och du gillar att ta dig an, driva och implementera utvecklingsarbete tillsammans med andra i organisationen då det också är en del av arbetet.
Personliga egenskaper/ Kompetenskrav:
Du blir ett värdefullt tillskott till teamet och behöver kunna arbeta självständigt och i grupp. I rollen får du frihet under ansvar eller ansvar under frihet som vi gillar att beskriva det.
Att vara serviceinriktad, noggrann och prestigelös är viktigt i arbetet. Engagemang, flexibilitet och ett lösningsorienterat proaktivt arbetssätt värderar vi högt. Att ha ett starkt driv i kombination med ett affärsmässigt förhållningssätt, en kommunikativ förmåga och ett professionellt bemötande både internt och externt är framgångsfaktorer hos oss.
Vi vill att du har minst 3 års erfarenhet av arbetet med kundreskontra, du har minst en gymnasium-utbildning inom ekonomi och tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du behöver också goda kunskaper i Officepaketet med fokus på Excel. Erfarenhet som är meriterande är arbete med leverantörsreskontra och hantering av inkasso och kreditärenden.
Denna roll är på heltid måndag till fredag, med arbetstid mellan 07:00 - 16:00, med viss flex. Bolaget är beläget i Västerort i Stockholm. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Har vi fångat ditt intresse?
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, dock senast torsdag 26 oktober. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till, Viktoria Eriksson 0761-19 90 29
Varför HLL Hyreslandslaget?
HLL är verksamt inom maskinuthyrningsbranschen och brinner för att leverera service och problemlösning utöver det vanliga. Vår företagskultur är något vi värderar högt och är väldigt stolta över! Vår arbetsplats genomsyras av en stor gemenskap och en familjär stämning, där alla är roller och arbetsinsatser är viktigast. Detta gör HLL till en trygg plats med mod att tänka annorlunda och stora möjligheter för alla i laget att växa tillsammans och som individer.
Publiceringsdatum2023-10-10Om företagetHLL Hyreslandslaget grundades 2011 med 1 depå och ca 30 anställda. Idag är vi ca 220 hängivna HLLare och 27 depåer runt om i landet. Vi har ca 20 000 maskiner i vår maskinpark, både små och stora, dessutom hyr vi även ut liftar, bodar och vagnar.
Vi vill vara med och flytta gränserna för vad du kan förvänta dig av din maskinuthyrare, genom att ständigt växa och utvecklas.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hll Hyreslandslaget AB (org.nr 556835-1745),
http://hyreslandslaget.se Arbetsplats HLL Hyreslandslaget
Kontakt Viktoria Eriksson
viktoria.eriksson@hllab.se 0761-199029 Jobbnummer 8180277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.