Kundreskontra och kundsupport, start omgående!
Performiq AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige PerformIQ
Tjänstebeskrivning
PerformIQ söker för kunds räkning en medarbetare som ska arbeta med kundreskontra och kundsupport till vår kund i Täby, som är en av Sveriges största däckservicekedjor med verkstäder i hela Sverige. Behovet finns omgående och minst i tre månader framåt, eventuellt med möjlighet till förlängning för rätt person.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
I denna tjänst förväntas du snabbt kunna komma in och leverera inom följande arbetsområden:
• Kundreskontra
• Kreditbedömning
• Påminnelse- och inkassohantering
• Kontoavstämningar
• Kassa- och utläggsredovisning
• Registrera bokföringsorder
• Inbetalningar
• E-faktura
• Kassaavstämningar
• Hyresfakturor
• Osäkra kundfordringar
Utöver detta kommer du att arbeta med administrativa uppgifter relaterat till kund, samt agera first line support gentemot kunder och verkstäder.
Krav på person
För att vara rätt person för detta uppdrag är det ett krav att du har erfarenhet av samtliga arbetsområden ovan, då du måste kunna komma in snabbt och självständigt. Vi ser att du antingen har en eftergymnasial ekonomiutbildning samt något års erfarenhet, eller motsvarande längre arbetslivserfarenhet inom kundreskontra, månadsbokslut och redovisning. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Office 2010 och då främst Excel och Outlook. Vår kund arbetar i affärssystemet NAV och det är meriterande om du har erfarenhet från det, men det är inte ett krav. Det är dock ett krav att du har arbetat i något affärssystem tidigare.
Som person är du:
• Ansvarsfull och ambitiös
• Noggrann och strukturerad
• Självgående och initiativtagande
• Teamorienterad och kommunikativ
• Prestigelös
Vår kund kommer genomföra interna förändringar i sitt arbetssätt framöver och söker därmed en person som vill vara med och bidra till dessa förändringar, en person med ambitioner och idéer och som vill hjälpa vår kund att utvecklas.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har påverkat dig som person.
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid, 3 månader till att börja med
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Täby
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos en av våra kunder. Eventuella frågor besvaras av Åsa Almgren, Rekryteringskonsult, på 073-353 75 14. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2013-07-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-07-28
Ange följande referens när du ansöker: 739
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Almgren 073-353 75 14
FöretagPerformIQ AB
AdressPerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm
Jobbnummer 1598771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.