Kundrådgivare till ledande företag inom kredithantering!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du ha en rådgivande roll där du kommer att uppskattas för din goda service? Trivs du med telefonkontakt och vill utvecklas vidare inom ett intressant företag, då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-09-05

Om tjänsten
Som rådgivare inom denna finansverksamhet arbetar du i deras Contact Center och är länken mellan företagets kunder och företagets kunders kunder (gäldenärer). Din uppgift är tillsammans med gäldenären att hitta den bästa lösningen för att bli skuldfri. Större delen av din arbetsdag arbetar du med:
• in- och utgående telefoni
• mail och övrig administration
• driva förhandling
• hantera bestridanden
• stötta kund och gäldenär i diverse frågor

Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal är av hög kvalité men ändå hanteras effektivt. Ett arbete på detta Contact Center innebär att du tar emot många olika sorters samtal och du bör därför vara införstådd med att en del av dem kan komma att vara av något tuffare karaktär. Din arbetsdag tillbringar du i ett öppet kontorslandskap i centrala Göteborg, tillsammans med likasinnade människor som alla har ett stort engagemang för sina arbetsuppgifter!

För att känna dig trygg i din roll kommer du att gå en betald utbildning som är förlagd under tre veckor på heltid mellan kl 8-17, vardagar. Utbildningen startar den 3/10 och är obligatorisk. Arbetet är sedan förlagt på vardagar måndag-fredag och beroende på vilken avdelning du kommer att tillhöra arbetar du både dag och kväll. Tjänsten är på heltid.

Om dig
Telefonen ser du som ett självklart arbetsredskap och vill utvecklas vidare inom ett intressant bolag. Viktigt för tjänsten är:
• tidigare erfarenhet av kundkontakt via telefon
• gillar att ge service
• flygande i svenska både i tal och i skrift samt goda kunskaper i  engelska språket
• tillgänglig för utbildningsstart 3/10 och på heltid därefter

För att lyckas i den här tjänsten bör du vara en kvicktänkt problemlösare som gillar att ge service. Du är utåtriktad, noggrann och professionell samt har förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt. Tempot är högt, vilket är någonting som du trivs med. Dina datakunskaper är goda och du kan journalföra samtal samtidigt som du har en kund i telefon. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller administration.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 3 oktober. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar på plats hos vår kund i centrala Göteborg. 

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten kan tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Emma Renström på 031-725 45 34. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-04
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Renström (rekryteringsansvarig)31-7254534

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3028706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: