Kundrådgivare till Intrum

Intrum Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Nacka, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Intrum är den branschledande leverantören av kredithanteringstjänster. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation. Vi hjälper företag att få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra. Vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Tillsammans med oss blir du en viktig del av kretsloppet. Det ger en djupare mening till din insats. Som ett positivt tillägg till alla de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.

Gillar du att ha många kontaktytor och att ge en kundupplevelse i världsklass? Är du en sann lagspelare som ser teamets framgång som din framgång? Då har vi jobbet för dig!


Nu söker vi en till stjärna till vårt bank- och finansteam inom Client Delivery. I rollen som Kundrådgivare (eller Client Consultant) kommer du att arbeta självständigt och ha ansvar för vår leverans till ett befintligt nät med egna kunder, samtidigt som du bidrar till att vi i teamet når framgång tillsammans.

Om rollen

Som Client Consultant blir du din kunds "One point of Entry" kring operativa frågor och har därmed en central roll i dialogen med kunden. Du fångar upp frågor och problem från kunderna och vänder dig därefter till rätt funktion för hjälp med att åtgärda detta - en central "spindel-funktion" och en nyckelroll i vår ambition att ha riktigt nöjda kunder.

Du ansvarar för kundkontakten i leveransen av våra inkassotjänster och det resultat som dessa tjänster skapar. Det betyder att du på daglig basis besvarar frågor, är rådgivande, analyserar och jobbar för att förbättra kundens, och Intrums, rutiner samt strävar efter ett bättre resultat för båda parter. Självklart i samarbete både med kunden och interna kollegor. Du vägleds i ditt arbete av våra koncept, rutiner och regelverk, instruktioner och policys, avtal, kundunika lösningar, kvalitetskrav och våra värderingar. Samtidigt har du stor möjlighet att sätta din egen prägel på ditt arbete och skapa en förtroendefull relation med dina kunder.

Du kommunicerar med kunderna via telefon, mail och personliga möten, både vad gäller operativa frågor och utbildning av tjänsterna och system. Du arbetar aktivt med att driva förbättringar, koordinera internt vad gäller rutiner kring kundens filkommunikation och kvalitetssäkra leveransen. Du ansvarar för att ta fram nyckeltal per kund, kompletterat med analys- och åtgärdsförslag inför kundmöten samt ha en nära dialog rörande kunden mot ansvarig Key Account Manager (KAM).

Om dig
För att trivas och bli framgångsrik i rollen som Client Consultant hos oss behöver du ha erfarenhet av och uppskatta daglig kundkontakt. Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi- och/eller inkassotjänster eller liknande, samt erfarenhet av analytisk arbete. Du är en van Office-användare och har goda kunskaper i svenska och engelska. Har du erfarenhet av inkasso med inriktning mot Bank och Finans är det meriterande.

Som person är du ansvarsfull och har stark servicekänsla och du arbetar noggrant och effektivt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, har lätt för att anpassa dig till rådande situation och prioritera, och omprioritera, när situationen kräver. Framförallt har du en mycket stor förståelse för kundnöjdhet och brinner för att arbeta med kundens bästa i fokus!

Vi erbjuder

Vår business handlar om att hjälpa andra: Vi hjälper människor bli skuldfria och vi hjälper företag få betalt. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt för att erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag. Våra värderingar är levande i vardagen och vi vet att självledarskap och eget ansvar är nycklar till arbetsglädje och ett hållbart arbetsliv.

I Stockholm sitter vi i ett ljust och modernt kontor i Sickla och i Göteborg flyttar vi under hösten 2021 in i vårt nya fina kontor vid Stampen. Givet pandemin arbetar vi för närvarande mestadels hemifrån, samtidigt som vi jobbar hårt för att fortsätta hålla ihop, vara nära och samarbeta.

Publiceringsdatum
2021-04-08

Om tjänsten
Tjänsten som Client Consultant är heltid med placering i Stockholm eller Göteborg. Det är en tillsvidareanställning med start i provanställning. Du kommer att ingå i vårt team för Bank & Finans/Fastighet & Energi inom Client Delivery, Commercial, som består av nio personer och närmaste chef är Team Manager Malin Raben-Skov, 0701-65 81 23

Sista ansökningsdag är 28 april.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Intrum Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R783".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intrum Sverige AB (org.nr 556134-1248)

Jobbnummer
5677611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Sverige AB: