Kundrådgivare, Team Skövde-Mariestad
Nordea Bank Abp, Filial i Sverige / Kundservicejobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige i Skövde,
Lidköping,
Haninge,
Jönköping,
Nässjö eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Publiceringsdatum2019-12-17Om tjänstenSom Kundrådgivare är du ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunder och hitta affärsmöjligheter. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret, med fokus på att utbilda kunderna i digitala tjänster.
Dina fokusområden blir att:
• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt
• Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att identifiera sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet, och vid behov säkerställa att kunden får träffa Privatrådgivare för att bidra till långsiktiga kundrelationer
• Utifrån kundernas behov aktivt se till att de erbjuds våra olika tjänster, produkter och kanaler
Tjänsten är placerad i Skövde.
Välkommen till ett team, som präglas av stark vinnarkultur med fokus på resultat, nöjda kunder, rätt arbetssätt och god kvalitet. Vi arbetar väldigt nära varandra och är måna att ställa upp för varandra i vår ambition om att nå framgång.
Vem du är
Du:
• Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor
• Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
• Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat
• Tar till dig ny teknik som du använder i det digitala mötet med kunden
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och är Swedsec-licensierad. Du har professionella kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift.
Nästa steg
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 15 Januari.
För mer information om tjänsten, är du välkommen att kontakta Marie Lindholm 0708-311754
marie.lindholm@nordea.seVi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på
finansforbundet@nordea.comeller SACO på
SacoNordea@nordea.comOm du känner någon som skulla passa för det här jobbet, dela gärna detta med honom/henne.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNordea Bank Abp, Filial i Sverige
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "219446".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordea Bank Abp, Filial i Sverige (org.nr 516411-1683),
http://www.nordea.se/ Jobbnummer 5006373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.