Kundrådgivare med utvecklingsmöjligheter
BGC / Administratörsjobb / Stockholm
2011-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundrådgivare med utvecklingsmöjligheter" (publicerad 2011-11-05) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BGC i Stockholm Bankgirocentralen BGC AB är den ledande leverantören av betalningslösningar samt driftstjänster av e-id och e-faktura till banker i Sverige. Bankgirot är det enda girosystemet i Sverige som hanterar alla typer av betalningar oavsett bank. Varje dag förmedlar BGC bankgirotransaktioner till ett värde av 25-50 miljarder SEK. BGC ägs av SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Danske Bank, SkandiaBanken, Ålandsbanken Sverige AB och Länsförsäkringar Bank.
För mer information:
www.bgc.sePubliceringsdatum2011-09-15Dina arbetsuppgifterBGC Kundservice består idag av 80 medarbetare som ger support för Bankgiroprodukter och BGCs övriga produkter till banker och bankernas kunder. Vi hanterar cirka 2 300 samtal,1 500 e-post och fax dagligen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära;
• Att ge support & rådgivning för bankgiroprodukter och BGCs övriga produkter
• Att ge teknisk support för webbapplikationer och kommunikationslösningar
• Införsäljning av produkter och tjänster
• Felhantering av betalfiler
• Att besvara förfrågningar kring utförda och kommande in- och utbetalningar samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och då gärna med ekonomisk eller teknisk inriktning. Du har tidigare erfarenhet av kundbemötande och erfarenhet av att arbeta med support via olika kanaler, så som t ex telefon, e-post och fax.
Du har mycket god förmåga att använda PC som arbetsverktyg och är van av att arbeta i olika IT-program och affärssystem. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare har du förmåga att kunna leverera en hög och jämn service till bank och bankkund.
Som kundrådgivare bör du vara utåtriktad och känna engagemang i varje kontakt med kund. Att vara drivande och ha ett proaktivt förhållningssätt och vilja att utvecklas är personliga egenskaper som värderas högt. Vidare är du effektiv, strukturerad och noggrann. Du har intresse för att aktivt driva merförsäljning av företagets produkter och tjänster.
Övrig informationI tjänsten får du tillgång till kontinuerlig coachning och för rätt person finns goda chanser till utveckling.
Ovanstående tjänst är en rekrytering som genomförs i samarbete med Student & Workers. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Bjerkman på telefon 08-407 55 52.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnl. Ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFrida Bjerkman, 08/407 55 52
FöretagBGC
AdressBGC
10391 Stockholm
Jobbnummer 1030585
Observera att sista ansökningsdag har passerat.