Kundrådgivare

Vattenfall AB / Socialsekreterarjobb / Jokkmokk
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Jokkmokk, Gällivare, Arjeplog, Älvsbyn, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Jokkmokk, Gällivare, Arjeplog, Älvsbyn, Arvidsjaur eller i hela Sverige

Företagsbeskrivning

Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle - dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans.

Om rollen

En spännande vardag - för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Drivs du av att ge topp-service till kund, och vill du vara med på Vattenfalls resa mot ett fossilfritt liv inom en generation? Till Vattenfall Eldistribution söker vi nu Kundrådgivare till gruppen Nätkundsservice.
Vattenfall Eldistributions Nätkundsservice är representerat i Solna, Umeå och Jokkmokk. Sammanlagt är vi omkring 30 medarbetare som tillsammans hjälper och stöttar våra kunder via kundgränssnittet. Vi sätter stolthet i att skapa kundupplevelser i världsklass, samt att leverera på överenskomna mål och därigenom bidra till utvecklingen av Vattenfall och bolagets varumärke.
I din roll som Kundrådgivare kommer du ansvara för att ge våra kunder snabb och professionell service. Du agerar ambassadör för Vattenfall genom att skapa förstklassiga kundupplevelser till våra kunder, främst via telefon och e-post. I samarbete med dina kollegor förväntas du ge rådgivning och återkoppling för en förbättrad elnätsleverans med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Vi arbetar enligt schema, kontorstid måndag till fredag.
Dina främsta ansvarsområden innefattar att:
Ge god service i en stor variation av frågor som berör kunden och vårt elnät
Arbeta med både inkommande och utgående samtal
Hantera fakturering och ersättningar till kund
inom verksamheten Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter
Aktivt delta i förbättringsarbeten gällande arbetsuppgifter och arbetsmiljö

Kravspecifikation

Vi söker dig som har
Har fullständiga gymnasiebetyg eller likvärdigt förvärvad kompetens genom relevant arbetslivserfarenhet
Har tidigare erfarenhet från att arbeta med kundservice och ärendehantering, främst via telefon och e-post
Mycket god datorvana och generell systemvana. Vi arbetar i många olika system och stundtals kan det bli ett högt tempo
Talar och skriver flytande svenska och engelska

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av förbättringsarbete
Erfarenhet inom elbranschen
Kunskaper i fler språk än svenska och engelska i tal och skrift
Kunskaper inom Microsoft Office och SAP

Förutom de formella kompetenserna vi efterfrågar så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en positiv person som älskar att prata med kunder samt att ge god service. Vidare ser vi att du trivs med och tycker om att jobba mål- och resultatinriktat. Du är en kommunikativ, öppen och social person som lyssnar aktivt och har förmågan att på ett pedagogiskt sätt vägleda kunden och ge bästa möjliga service.
I rollen som Kundrådgivare får du möjlighet att lära dig om Vattenfalls verksamhet och hur energibranschen fungerar. Du kommer få en gedigen utbildning vilket innebär att du inte behöver vara en expert inom energi för att kunna söka tjänsten. Utbildningen varvar mellan teori och praktik i syfte att du, efter genomförd utbildning, ska känna dig trygg i att hantera de kundärenden som vi arbetar med.

Ytterligare information

Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi uppmuntrar dig som vill komma vidare och utforska nya områden inom företaget. Med vår karriär- och utvecklingsmodell vill vi skapa tydlighet i vilka möjligheter du har att utvecklas i den inriktning du vill.
Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera.
Placeringsort: Jokkmokk
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Karl Niska 070-283 04 88.
För mer information kring rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, renee.li@vattenfall.com
Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson (Ledarna), Anne-Marie Sjöbohm (Akademikerna), Asim Nokic (Unionen) och Ulf Tengman (SEKO). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.
Känns detta som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast den 12 november. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer här: Mångfald och inkludering - Vattenfall
Vattenfall Eldistribution AB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vattenfall AB (org.nr 556036-2138)
962 31  JOKKMOKK

Arbetsplats
Jokkmokk

Jobbnummer
8970676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vattenfall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vattenfall AB: