Kundrådgivare

E.ON Sverige AB / Kundservicejobb / Norrköping
2021-11-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundrådgivare" (publicerad 2022-09-12) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Sverige AB i Norrköping, Örebro, Järfälla, Upplands-Bro, Stockholm eller i hela Sverige

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Samhället står på randen till en energirevolution. E.ONs roll är att hjälpa konsumenter, företag och städer att distribuera och använda energi på smartast möjliga sätt. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt - vi gör det tillsammans!

Publiceringsdatum
2021-11-10

Om tjänsten
Avdelningen B2B Sales & Service hanterar samtal och ärenden kopplat till fjärrvärme, solceller och el med målet att ge våra kunder en kundupplevelse i världsklass. Våra 16 medarbetare jobbar både med privat- och företagskunder och hanterar ärenden via telefoni, mail och chatt. Vi vill alltid utveckla och förbättra våra rutiner och processer och hoppas du vill fortsätta utvecklas med oss.

Som kundrådgivare hos oss är din främsta uppgift att ge service och support till våra kunder via telefon, mail och chatt samt administrera ärenden i OMNI och SAP. För att lösa våra kunders ärenden behöver du ofta gå på djupet och göra en mer tidskrävande utredning. Tillsammans med verksamheten driver du också projekt och utvecklingsfrågor för att förbättra vår service inom fjärrvärme- och solceller. Som ny i rollen kommer du stegvis att utbildas och bygga på din kompetens inom fjärrvärme och solceller för att kunna ge våra kunder så bra service som möjligt.

Tjänsten är placerad i Norrköping.

Vi söker
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av en roll inom kundtjänst där du kombinerat service, support och försäljning med administrativa uppgifter. Om du har arbetat i SAP eller OMNI är det positivt.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är en positiv och kommunikativ person som alltid har kunden i fokus. Du är bra på att arbeta strukturerat och metodiskt och gillar undersöka problem på djupet. Såklart uppskattar du samarbete, bidrar till arbetsglädje och tycker om att prova på nya lösningar och arbetssätt precis som vi gör.
Din närmsta chef Annika Wiström är en ledare som tror på självledarskap och ger stort ansvar till medarbetarna - att våga utmana sig själv och ta sig an nya uppgifter och ansvarsområden gör att man som medarbetare utvecklas. Hon stöttar genom coaching och tror att en medarbetare som mår bra och trivs bra också vill göra ett bra jobb.

Sista ansökningsdag är den 23 november. Välkommen med din ansökan!

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:
Annika Wiström, 070 31 06 705

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark Unionen 0730 89 53 24
Anders Berghman, Akademikerna, 070 65 35 822
Michael Andersson, Ledarna, 070 52 50 129

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
E.On Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "171849-37061852".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E.On Sverige AB (org.nr 556006-8420), http://www.eon.com

Arbetsplats
E.ON Kundsupport Sverige AB

Kontakt
J S
00000000

Jobbnummer
6109993

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Sverige AB: