Kundordermottagare som drivs av utmaningar

Saab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab AB i Linköping, Motala, Norrköping, Haninge, Nyköping eller i hela Sverige

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.

Vad du blir en del av
I affärsområdet Industrial Products & Services (IPS) ingår affärsenheterna Aerostructures, Avionics och Combitech, samt Traffic Management portfölj av hel- och delägda företag. IPS fungerar som en holdingorganisation där varje verksamhet utvecklar och arbetar med strategier för lönsam tillväxt efter förutsättningarna på respektive marknad. En stor del av affärerna sker på en så kallad business-to-business-marknad. Affärsområdet har cirka 2400 medarbetare och omsätter ungefär 4 miljarder SEK.
Vi på segmentet TransponderTech har sedan 18 år levererat system för marin trafikövervakning och är en av de världsledande aktörerna inom AIS, VDES och Navigation. Vi levererar radioprodukter och mjukvara till primärt civila kunder inom det marina segmentet, både fartyg och flyg. TransponderTech har ca 45 medarbetare och vi hanterar hela affärskedjan i samma lokal; från produktutveckling till marknadsföring/försäljning, inköp och leverans.



Din framtida utmaning
Vi söker dig som vill ta ansvar för ett av våra mycket viktiga kundgränssnitt. Som kundordermottagare för du en dialog med våra internationella kunder. Arbetet görs inom tydligare tidsramar och kräver tät dialog med våra säljare, inköpare och produktansvariga. Att tydliggöra beställningsunderlag och villkor samt kommunicera med kunder är en del av det dagliga arbetet. I denna roll kan du även komma att delta i koordinering av arbete inför mässor samt delta i inventeringar.
Arbetsverktygen som används är primärt Outlook samt affärssystemet IFS. Du ingår i vårt supply-team och kommer även att arbeta med leveransplanering tillsammans med övriga i teamet och våra tillverkare.

Den du är idag
Vi söker dig som sannolikt har tidigare erfarenhet av internationell kundkontakt och arbete i affärssystem. Du trivs i en miljö där du är spindeln i nätet och får ta stort eget ansvar samt arbeta med omväxlande arbetsuppgifter. Att tillgodose kunden och dess intressen präglar ditt sätt att arbeta. Du är en utåtriktad lagspelare som har lätt för att planera och strukturera arbete. Du har en stark egen drivkraft, är noggrann och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Välkommen med din ansökan!

Om Saab
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överrenskommelse

Publiceringsdatum
2018-11-14

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Mattsson 013-18 00 00

Företag
Saab AB

Adress
Saab AB
Bröderna Ugglas gata
58188 Linköping

Kontorsadress
Bröderna Ugglas gata

Jobbnummer
4458056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab AB: