Kundombud som kan arbeta proaktivt med förbättrande åtgärder

Telenor Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2200 anställda.
Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).
Du blir en del av: Reklamationsenheten Kundombudsgruppen ansvarar för Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnets kund- och reklamationsärenden som eskaleras från site, myndigheter och andra etablerade kanaler. Utöver det arbetar kundombuden proaktivt för att minimera inflödet av ärenden genom att säkra ett kvalitativt arbetssätt mot våra kunder.
Du får:Vill du påverka hur Telenor arbetar för att säkra en god kvalité mot våra kunder? Kan du bidra till att ta fram förslag för att förebygga framtida problem och driva dessa i organisationen? Hos oss får du stor möjlighet till proaktivt arbete samt möjlighet att lyfta nya idéer och/eller förbättringsåtgärder i organisationen. Det betyder att en viktig del i ditt arbete blir att driva igenom vissa förändringar. Du kommer ansvara för att ta fram underlag inför pressärenden, hantera anmälningar hos Allmänna Reklamationsnämnden samt representera bolaget när Telenor bemöter kritik i sociala medier. I rollen får du förtroende att föra kundens talan gentemot ledningsgrupper och andra affärsområden inom organisationen. Som spindeln i nätet mellan avdelningar och affärsområden kommer du bland annat löpande och proaktivt följa upp och analysera anledningar till att missnöje uppstår hos våra kunder. Utifrån analys av inkomna ärenden ska du sedan
säkerställa och förbättra våra processer, system och kompetenser.
Du kan: 
• Du har grundläggande kompetens inom konsumenträtt
• Du kan skriva juridiska texter för svar gentemot ARN och andra eventuella externa parter
• Du har dokumenterad erfarenhet med mycket god vana att bemöta och hantera slutkunder
• Du har fallenhet för att föra lösningsfokuserade samtal
• Du har mycket god och pedagogisk förmåga för att förklara problem och lösningar såväl internt som externt
• Det är meriterande om du har erfarenhet från Telekombranschen
• Det är även meriterande om du har en akademisk examen
Du är: För att axla rollen är du problemlösningsorienterad med god prioriteringsförmåga och sociala färdigheter. I din mycket flexibla roll måste du också vara självständig, samarbetsvillig och lyhörd. Du ska med stor drivkraft förbättra interna rutiner och processer för att målmedvetet driva ned antalet kundklagomål. Här är det mycket viktigt att du kan arbeta proaktivt och ta eget ansvar för de problem som uppstår. Självklart är du välstrukturerad, engagerad och starkt kundfokuserad och sätter alltid kunden i första rum. För att trivas hos oss är du också affärsmässig och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Sist men inte minst är du noggrann, pedagogisk, analytisk, prestigelös och administrativt lagd. För din skull är det också bra om du är tekniskt intresserad med en god förståelse för tjänster och produkter inom branschen. För att Telenor ska kunna utvecklas i samma höga takt är det också viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra: Be inspiring, Keep promises, Be respectful och Make it easy.
Anställningsform: Tillsvidare.
Placeringsort: Stockholm.
Sök: Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Anna Tidblom, Ansvarig kundombudsgruppen, 0733-81 94 67, anna.tidblom@telenor.com . Övriga frågor ställs till rekryteringskonsult Kristina Owesson, 0709-61 45 58. Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag: senast den 1 augusti 2010.
Följ oss gärna genom att bli ett fan på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Publiceringsdatum
2010-07-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enl ö k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anna Tidblom, 0733-819467

Företag
Telenor Sverige AB

Adress
Telenor Sverige AB
Campus Gräsvik 12
37180 Karlskrona

Jobbnummer
697169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: