Kundnära supporttekniker Saab i Karlstad

Skill / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Karlstad, Karlskoga, Askersund, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Vill du arbeta med samhälls- och informationssäkerhet i en högteknologisk miljö med en produkt som varje dag bidrar till att rädda liv?

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i vårt supportteam med erfarna kollegor och hjälpa våra kunder med felsökning och användning av vår produkt. Vår produkt består av både hård- och mjukvara och använder PC-baserade systemlösningar med Windows som operativsystem. Som leveransansvarig har du hand om kundbeställningar och leveranser samt hantering av garanti- och felärenden. Tillsammans med våra projektledare kommer du medverka vid kundmöten för presentation av olika systemlösningar. Du kommer tillsammans med dina kollegor att bemanna supporttelefon dagtid, dokumentera ärenden, rutiner i supportportal, ha kundkontakt via mail och telefon samt koordinera arbetsuppgifter kopplade till olika ärenden.

Din profil
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning
• kunskap om Windows operativsystem (XP, 7 och 10) samt hur dessa kan konfigureras och installeras
• kunskap om Windows Server (2008, 2012 och senare) samt Microsoft SQL Server
• det är meriterande om du har erfarenhet av serviceinstallationer, brandväggar, routrar, VPN samt annan kommunikationsutrustning

Vi söker dig som är serviceinriktad och som gillar att ge professionell service. Du har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann. Du tycker om att lösa problem och är en god lagspelare. Du är en lugn och stresstålig person som har en god analytisk förmåga. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.




Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman på mailadress susanne.oman@skill.se alt. 013-32 94 08

Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-09-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-24
Ange följande referens när du ansöker: 2837
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Öman susanne.oman@skill.se 013-329408

Företag
Skill

Adress
Skill
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping

Kontorsadress
Djurgårdsgatan 56

Jobbnummer
3694323

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: