Kundnära roll som Applikationsspecialist Inköp

360 Rekrytering AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 360 Rekrytering AB i Stockholm, Uppsala, Linköping, Vadstena, Göteborg eller i hela Sverige

Symbrio effektiviserar inköps- och fakturahanteringsprocesser och är Skandinaviens ledande leverantör av elektroniska inköps- och fakturahanteringssystem. Kunderna utgörs främst av stora och medelstora företag inom energi, bygg- och installationsbranschen. Symbrio arbetar med ny teknik i moderna lokaler mitt på Södermalm i centrala Stockholm. I dagsläget är de 30 anställda. Företaget är ett dotterbolag inom Carl Bennet-sfären. Läs mer på karriar.symbrio.se

Vill du vara med och skapa framtidens e-handelslösning i en kundnära roll? Har du god systemkunskap inom inköp och vill du arbeta på en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser? Då kan detta vara rollen för dig!

Publiceringsdatum
2015-12-21

Om tjänsten
Som Applikationsspecialist Inköp kommer du att arbeta nära kunden i en bred och varierad roll med att identifiera behov och ansvara för att omsätta dessa i Symbrios lösning. Som specialist på inköpsprocessen kommer du att utgöra en viktig del i kundprojekt hos både nya och befintliga kunder och samarbeta med projektledare och andra specialister. Du är länken mellan verksamhet och teknik och hanterar frågeställningar som uppstår hos kunderna och internt. Du kommer också att involveras i kopplingar som Symbrios lösning har mot andra system, exempelvis kundens ERP-system och skanningpartner.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

delta i införandeprojekt och stötta projektet med kunskap om inköpsprocessen
delta i workshops och analys i syfte att konfigurera lösningen efter kundens behov
identifiera marknadssignaler och nya behov
kravställa, testa och kvalitetssäkra delar av produkten
agera säljstöd och utbilda slutanvändare i Symbrios lösning

Vi söker dig som har:

en högskoleutbildning inom systemvetenskap, ekonomi eller motsvarande
minst 3 års erfarenhet av en liknande roll på ett produktbolag med liknande system, alternativt ha arbetat i en linjeroll med inköpssystem och inköpsprocesser
god applikationskunskap om inköp och inköpsprocessen
kunskap i elektronisk leverantörsfakturahantering och gärna erfarenhet av ERP system
en god teknisk förståelse

Meriterande är att tidigare ha arbetat med kravställning.

Som person har du en god analytisk förmåga och motiveras av problemlösning. Du organiserar och strukturerar ditt arbete väl och är drivande och målinriktad. Då du kommer att agera bollplank både internt och externt mot kunder är det viktigt att du har en god social och verbal förmåga. Du är en lagspelare som trivs med eget ansvar. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda i tal och skrift.

Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta på ett framgångsrikt bolag med stark teamkänsla där din roll gör skillnad.

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan på  www.360rekrytering.se så snart som möjligt då vi gör urval löpande under processen. Vid frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsulter Susanna Aronson 070-841 92 10 eller Johanna Wieslander 0708-16 77 07.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-03
Ange följande referens när du ansöker: tresextio88
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
360 Rekrytering AB

Adress
360 Rekrytering AB
Hamngatan 2, 5tr
11147 Stockholm

Kontorsadress
Hamngatan 2, 5tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2586114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 360 Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 360 Rekrytering AB: