Kundmottagare Teknik till Nettbuss AB

Nettbuss AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2016-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundmottagare Teknik till Nettbuss AB" (publicerad 2017-04-07) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nettbuss AB i Göteborg, Kungälv, Lerum, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-03-11

Beskrivning
Till vårt kontor i Göteborg söker vi kundmottagare som brinner för stödja verksamheten genom att på ett effektivt sätt planera för våra fordons service.

I befattningen som Kundmottagare Teknik ingår att verka för ständiga förbättringar i enlighet med våra gemensamma värderingar och avdelningens mål. Driftavdelningens mål ingår som en del i företagets övergripande mål och visioner som ett led i att leva upp till vår ledstjärna - Vi skall få fler att ta bussen - igen!

Som kundmottagare utgör man ett stöd i första hand för depåchefer. I samverkan med depåerna skapas förutsättningar för hög driftsäkerhet och funktionella trafiksäkra fordon. Kundmottagarens arbete utgör grunden för att genom tillgänglighet till rätt underhållna fordon säkerställa trafiksäkerhet och leverans i enlighet med våra trafikavtal.

Om du önskar bli en i teamet kundmottagare skall du tycka om att ge våra kunder och intressenter en god service. Som kundmottagare utgör du en mycket viktig del av Nettbuss verksamhet. Du utvecklar bra samarbete och levererar underlag till såväl interna som externa intressenter. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper och din datavana. Dina insatser gör skillnad!

 Arbetsuppgifter

Som kundmottagare rapporterar du till Driftchefen. Du har löpande dialog med olika intressenter såsom depåchef, teknikavdelning och verkstäder.

Du arbetar dagligen med:

• Med hjälp av vårt systemstöd planera fordonens löpande service utifrån fastställda serviceplaner.
• Utifrån inkomna felrapporter planera reparationer.
• Begära offerter på reparationer från verkstäder.
• Boka verkstadsbesök för service och reparation
• Löpande kontroll och analys av fordonsstatus i systemstöd
• Granska och förattetstera verkstadsfakturor  

Kvalifikationer
Utbildning/erfarenhet:

• Gymnasiekompetens
• God datorvana däribland hantering av Officepaketen.
• Fordonstekniska kunskaper är inget krav, men meriterande
• Kunskap om branschen är inget krav, men meriterande

Personliga egenskaper/förhållningssätt: 

• God analys och planeringsförmåga.
• God känsla för effektiva lösningar
• Noggrannhet och ansvarskänsla
• Förmåga att kommunicera, såväl muntligt som i skrift
• Förmåga att under eget ansvar hålla deadlines 

Anställningsvillkor
Individuell lönesaättning och villkor enligt Tjänstemannaavtalet

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-30
Ange följande referens när du ansöker: 2016/24
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Nettbuss AB

Adress
Nettbuss AB
Polhemsplatsen 5
40502 Göteborg

Kontorsadress
Polhemsplatsen 5

Jobbnummer
2721019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nettbuss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nettbuss AB: