Kundmottagare Scania Sverige - Häggvik
Scania / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
2018-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundmottagare Scania Sverige - Häggvik" (publicerad 2018-10-16) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania i Sollentuna,
Järfälla,
Stockholm,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Publiceringsdatum2018-10-12Dina arbetsuppgifterSom kundmottagare är din uppgift att sälja och markandsföra verkstadens tjänsteutbud. Du ska maximera utnyttjandet av verkstadskapaciteten och ge bästa möjliga service till både externa och interna kunder som bokar tid för service och reparation. Du förväntas lösa problem och avvikelser med kunden i fokus och även ta proaktiva kontakter, som t.ex. att ringa kunder och erbjuda kampanjer som ska utföras. Du säkerställer att kundens behov och förväntningar uppfylls i hela processen från förfrågan till utförande och uppföljning.
Du ställer en första feldiagnos och schemalägger arbetet för att utföras direkt eller vid senare tidpunkt i verkstadens planeringssystem. Du lämnar kostnadsförslag och kontrollerar kunden kreditvärdighet.
Som en medlem av serviceteamet hjälper du dina arbetskamrater inom teamet med bl.a. reservdelsflöden och administrationen av verkstads- och reservdelshantering. I dina arbetsuppgifter ingår daglig hantering av administration kring fakturering och reservdelar.
ProfilDu besitter god teknisk kompetens och har tidigare erfarenhet från fordonsbranschen och försäljning.
Goda kunskaper i reservdels- och verkstadssystem är grundkrav, erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Som person är du serviceinriktad, ordningsam, självgående och bemöter både interna och externa kunder på ett professionellt och trevligt sätt. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.
B-behörighet är ett krav, C och D är meriterande.
Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas då vi ständigt utmanar våra processer.
Vi kan ge dig
• En trivsam och utvecklande arbetsmiljö
• Ett team av kompetenta och trevliga kollegor som kan hjälpa dig att växa med uppgifterna.
• Mycket goda möjlighet till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Verkstaden är öppen vardagar 06:30-22:30 samt lördag 07:00-16.00.
Tjänsten är på dagtid och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.
Ytterligare information
Välkommen att kontakta Nicklas Hjälström Servicechef Häggvik tfn 010-706 62 44.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. Faktureringen 2017 uppgick till drygt 5,2 miljarder kronor. Av märket Scania registrerades 2492 lastbilar och 191 bussar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania
AdressScania
Åkeribacken 18
19149 Sollentuna
KontorsadressÅkeribacken 18
Jobbnummer 4397976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.