Kundmottagare/arbetsledare till Ryds Glas i Helsingborg
Framtiden i Sverige AB / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Landskrona,
Ängelholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2014-09-26ArbetsuppgifterSom kundmottagare och arbetsledare på Ryds Glas kommer dina främsta arbetsuppgifter bestå av att ta emot kundbesök och fördela arbete åt glasmontörerna som är ute och arbetar hos företagets kunder. Du kommer arbeta i ett tätt samarbete med platschefen och montörerna för att förenkla deras arbetsdag och hela tiden ligga steget före i planeringen. Andra arbetsuppgifter som du kommer att ansvara är exempelvis:
• Skriva offerter
• Ordermottagning
• Beställning av arbetsmaterial
• Agera arbetsledare åt glasmontörerna
Om företagetFöretaget har sitt ursprung i Sundsvall där Erik Ryd 1947 startade Ryds Glasmästeri. Därefter övertog sönerna Georg och Leif verksamheten som expanderade kraftigt såväl geografiskt som produktmässigt. Ryds Glas styrka bygger på närheten till kunderna och smidigheten hos de lokala glasmästerierna kombinerat med den samlade kompetensen och styrkan hos det större företaget. Idag är Ryds Glas dominerande i Sverige när det gäller utbyte och reparation av bilglas. Många av företagets verkstäder är specialiserade på enbart bilglas medan andra är s.k. blandglasmästerier med såväl planglas som bilglas i sitt produktprogram.
ProfilDu som söker ska ha ett brinnande intresse för att ge god service samtidigt som du klarar av att vara sysselsatt med flera saker samtidigt. Det är en arbetsplats med ett högt tempo och hög arbetsmoral och vi förutsätter att du hanterar det och klarar av att ligga steget föra i planeringen hela tiden. Då du kommer agera spindeln i nätet i många fall ser vi gärna att du har någon erfarenhet av liknande arbete och trivs av kontorsarbete i ett högt tempo med en väldigt familjär stämning.
Kvalifikationer• Kunskap i något affärssystem, exempelvis Entré
• God servicekänsla
• God datorvana
• Stresstålig
Meriterande
• Erfarenhet av liknande arbete och/eller ansvar
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
AnställningsvillkorOrt: Helsingborg
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande, så var snabb in med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 4491
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Gustavsson
patrik@framtiden.comFöretagFramtiden i Sverige AB
AdressFramtiden i Sverige AB
Drottninggatan 1D
21211 Malmö
KontorsadressDrottninggatan 1D, Malmö
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2011156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.