Kundmottagare
Top Bostäder AB / Receptionistjobb / Gällivare
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Gällivare,
Jokkmokk,
Kiruna,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Top Bostäder AB i Gällivare Topbostäder är en viktig aktör i utvecklingen av Gällivare kommun och vill vara en del i kommunens vision och medvetna satsning på att kommunen ska öka sin befolkning till 20 000 innevånare. Företaget är ett kommunägt allmännyttigt bostadsföretag som ska tillgodose kommuninnevånarnas behov av lägenheter. Topbostäder förvaltar drygt 2100 hyresrätter och ett större antal lokaler. Företagets verksamhet präglas av klokhet och framsynthet i de olika affärsområdena och arbetet bedrivs i samverkan med kunder och ägare. Det är närmare 40 personer anställda i dagsläget som arbetar för att erbjuda hyresrätter med hög servicegrad, flexibelt boende samt goda livsmiljöer för sina hyresgäster i en naturnära miljö. Topbostäder har påbörjat resan till att bli ett modernt bostadsbolag med ett starkt kund- och medarbetarfokus.
Topbostäder AB söker personal
Kundmottagare
Vi söker nu fler medarbetare till vår kundmottagning. Marknadsavdelningen arbetar fokuserat med att bygga upp en modern och digital förmedlingstjänst som ska tillgodose våra kunders behov. God service och tillgänglighet ska prägla vårt bemötande och kontakter med bostadssökande och övriga kunder.
Tillsammans med dina kollegor är du med i den digitala förändringsresan som Topbostäder och inte minst kundmottagningen är inne i då vi bl.a ska byta fastighetssystem.
Du stöttar våra kunder genom att svara på frågor och registrering av felanmälan via mail, telefon och besök i kundmottagningen samt via våran interna samverkan där vi alltid har kunden i fokus.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för hela uthyrningsprocessen från att en lägenhet sägs upp till att en ny hyresgäst hämtar nycklarna till sin lägenhet.
I arbetet ingår många personliga kontakter med kunder och hyresgäster där du gemensamt med övriga i teamet har ansvar för bl.a. köhantering, ansökningar från bostadssökande, upprättande av hyresavtal, hyresjuridik, kontraktsskrivning, avisering och krav, nyckelhantering, störning- och inkassoärenden samt dokumentation.
Du har:
• lätt för att arbeta självständigt och duktig på att samarbeta i team.
• en bra förmåga att planera och organisera ditt arbete
• trivs i och bidrar proaktivt i en verksamhet som framförallt under månadsslut har ett högt tempo
• kan förmedla information på ett lättförståeligt sätt, såväl skriftligt som muntligt
• du tar initiativ och ägarskap, sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat.
Som person är du flexibel, tycker om att ge god service och har ett stort engagemang för att hjälpa Topbostäders kunder i både stora och små ärenden. Du är lösningsorienterad och ser samarbete som en naturlig del i din vardag.
Vi söker dig med gymnasiekompetens, med ett intresse för den digitala utvecklingen som sker. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Extra plus om du har en erfarenhet i kommunikation och marknadsföring för att kunna arbeta med vår hemsida, sociala medier och övriga kommunikationsvägar.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt med handläggning av ärenden. Vi intern utbildar.
Tjänsterna är 100%, vi tillämpar provanställning.
Sista ansökningsdag 2023-12-03 men vänta inte med din ansökan då rekrytering av tjänsterna sker löpande. Ange gärna referenser och ev löneanspråk.
Vid frågor om tjänsten kontakta marknadschef Carola Ärleborg, 0970-255 21,
carola.arleborg@topbostader.se Ansökan skickas till HR:
anneli.johansson@topbostader.se Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-03
E-post:
anneli.johansson@topbostader.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundmottagare".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Top Bostäder AB (org.nr 556051-8739)
Jobbnummer 8238823
Observera att sista ansökningsdag har passerat.